آریا بانو
نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت زندگی مشترک
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 15:00:45
آریا بانو - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر نقش مشاوره پیش و پس از ازدواج در موفقیت جوانان در زندگی مشترک گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی بویژه کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و کمک به انتخاب آگاهانه از جمله اولویت‌های معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان است.

اعظم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دفاتر مشاوره ازدواج ما هر روز در حال افزایش است و بر ارتقای کمی و کیفی این دفاتر تاکید داریم. اگر فرهنگ مشاوره را در جامعه نهادینه کنیم و اگر دو نفر قبل از اینکه به تصمیم قطعی برای ازدواج برسند، از مشاوره‌های لازم بهره ببرند، خیلی بهتر می توانند انتخاب آگاهانه داشته باشند.
وی اظهار کرد: طرح الزامی شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج توسط نمایندگان مجلس و کمیته‌های تخصصی بررسی شد، اما محقق شدن این موضوع نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هایی است، یعنی باید به تعداد کافی مراکز مشاوره داشته باشیم یا حتی در آینده بتوانیم بیمه مشاوره را هم برای جوانان فراهم کنیم تا موضوع هزینه‌ها تبدیل به مانعی برای مراجعه آنها نشود. آمارهای مراکز مشاوره از افرادی که به آنها مراجعه کرده‌اند نشان می‌دهد که پنج سال نخست زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از مشکلات در همین زمان رخ می‌دهد که با آگاهی‌بخشی و توانمندسازی زوج‌های جوان می‌توان به ثبات خانواده در آینده کمک کرد.
کریمی با اشاره به فعالیت 320 مرکز مشاوره دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: افرادی که متقاضی هستند در صورت داشتن صلاحیت‎های لازم که مهم‌ترین آن داشتن پروانه مشاوره از سازمان نظام روان شناسی کشور است، درخواست می‌دهند و بعد از بررسی شرایط به آنها مجوز داده می شود. در مجموعه معاونت هم یک برنامه کلی در حوزه جوانان دنبال می‌شود که مورد تاکید وزیر هم بوده و به فراهم کردن امکان بهره‌مندی همه افراد از آموزش‌های مشاوره رایگان اشاره دارد. به همین منظور کارگاه‌های آموزشی را در طول سال در کل شهرستان‌های کشور برگزار می‌کنیم. از طریق صدا و سیمای مراکز استان‌ها، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و ... نیز درباره کارگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/182128/نقش-مشاوره-پیش-و-پس-از-ازدواج-در-موفقیت-زندگی-مشترک
بستن   چاپ