آریا بانو
ویروس‌های کشنده‌ای که به پوستر‌های زیبا تبدیل شدند!
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:38:51
آریا بانو -
ویروس‌های کشنده‌ای که به پوستر‌های زیبا تبدیل شدند! 10
١٠٠
٠
آخرین خبر / ویروس HIV، ابولا و زیکا، ویروس‌هایی هستند که شنیدن نام آنها هم هراس‌برانگیز است. اما دیوید گودسل، یک زیست‌شناس مرکز پژوهشی سن دیه‌گو آنها را سوژه قرار می‌دهد و تصاویر زیبا از آنها خلق می‌کند.
البته تعداد دانشمند ـ هنرمندهای در حوزه علوم زیستی کم نیست، اما گودسل این کار را با دانش و مهارت بالایی انجام می‌دهد.
آثار او تا به حال روجلد معتبرترین و پرتیراژترین نشریات علمی دنیا شده‌اند. او همچنین 4 کتاب هنری – علمی مستقل در همین مورد منتشر کرده است. او حتی یک برنامه کوچک درست کرده که با استفاده از آن هر کس می‌تواند ویروس HIV را مطابق نیاز کار خود طراحی کند و به چاپ برساند. همایش‌های علمی هم از طراحی‌های آقای گودسل استفاده می‌کنند.
بی‌شک علاوه بر زیبایی کار، دانش خوب آقای گودسل که شناخت دقیقی از ویروس‌ها حتی تا سطح مولکولی دارد، در اعتیار و شهرت‌ کارهای او تأثیر داشته‌اند.
او ویروس‌ها را با استفاده از شیوه‌هایی مانند میکروسکوپ الکترونی، کریستالوگرافی اشعه ایکس و اسپکتروسکوپی تشدید مغناطیسی مورد دقت و بررسی قرار می‌دهد و نقاشی‌هایش را بر این اساس استوار می‌کند.
کارهای زیبای او حتی به فروش بیشتر نشریات و کتاب‌های علمی کمک می‌کنند و آنها را از حالت خشک و عبوس به درمی‌آورند.
گودسل کار حرفه‌ای جدی‌اش را از دهه 1980 با کار روی کریستالوگرافی اشعه ایکس شروع کرد. حالا او دفتر مستقلی دارد. دفتر زیبایی که پر از مدل‌های سه‌بعدی ویروس‌هاست.

http://www.banounews.ir/fa/News/182032/ویروس‌های-کشنده‌ای-که-به-پوستر‌های-زیبا-تبدیل-شدند!
بستن   چاپ