آریا بانو
راهنمایی‌های مفید برای آدم‌های بوگندو!
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:27:36
آریا بانو -
راهنمایی‌های مفید برای آدم‌های بوگندو!
k ٥
١٤
خراسان / بوی باقالی گندیده، شیر فاسد و ماهی مرده برای‎تان آشناست؟ احتمالا وقتی در اتوبوس یا مترو ایستاده‌اید و نفر کناری‎تان دستش را بالا می‌برد تا میله را بگیرد به مشام‌تان رسیده یا وقتی کفش‌تان را در می‌آورید و وارد خانه می‌شوید یا شاید هم وقتی رفیق‎تان یک غذای چرب با سیر و ترشی فراوان نوش جان کرده و حالا با شما قرار گذاشته‎است.
این بوهای چندش‎آور را می‎شود به‎راحتی ضربه فنی کرد و قرار نیست فکر کنیم «خب دیگه کاریش نمی‎شه کرد» و ولش کنیم به امان خدا.

آداب معاشرت اجتماعی می‎گوید اگر قرار است بعد از ساعت‎های زیاد که پای‌تان در کفش بوده به منزل کسی بروید باید یک جوراب اضافی همراه‌تان باشد تا بوی باقالی پخته از شما متصاعد نشود.
زمانی که دل، روده و معده‎تان خوراکیِ درخواستی‎شان سیر و پیاز است، می‌توانید بعد از میل کردن این خوراکی‎های معطر، از فرمول «مسواک و خوشبوکننده دهان» استفاده کنید.
انواع قرص‎های نعناعی و دارچینی و آبنبات‎های کوچک برای خوشبو کردن دهان در داروخانه‎ها وجود دارد و شما به کمک آن‎ها می‎توانید بعد از خوردن سیر و پیاز به زندگی عادی برگردید.
در فصل‎های گرم سال لباس‎های کاملا نخی کمک می‎کند تا کمتر عرق کنید و بوی ماهی مرده نگیرید.
لباس‎های نخی و گشاد با رنگ‎های روشن بهترین انتخاب برای تابستان هستند اما فقط این کافی نیست، یک اسپری خوشبوکننده کوچک می‎تواند ناجی اطرافیان شما از بوی دستمال نم‎دار کپک‎زده باشد (خودتان متوجه نیستید اما دقیقا بوی دستمال نم‎دار کپک زده می‎‏گیرید).
بوها در بهداشت اجتماعی افراد خیلی مهم هستند و یادتان باشد که یکی از ویژگی‎هایی که اطرافیان، شما را با آن به یاد می‎آورند بوی خوب یا بد شماست.
نویسنده: مریم ملی

http://www.banounews.ir/fa/News/181897/راهنمایی‌های-مفید-برای-آدم‌های-بوگندو!
بستن   چاپ