آریا بانو
سیخ کباب آلومینیومی، آلزایمر می‌آورد
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:27:15
آریا بانو -
سیخ کباب آلومینیومی، آلزایمر می‌آورد
k ٩.٥
١٦
خراسان / مهدی مخبریان رئیس بهداشت محیط ابهر با اشاره به تاثیرسیخ های کباب آلومینیمی و گالوانیزه براحتمال بروز آلزایمر، افزوده است: استفاده از این نوع سیخ ها در مراکز تهیه غذا ممنوع و سیخ کباب استیل جایگزین آن شده است. تاثیر مصرف آلومینیم برتجمع پلاک مغزی و بروز آلزایمر بارها توسط محققان هشدار داده شده است و جمع آوری سیخ کباب، بخش کوچکی از راهکار پیشگیری از این بیماری است .
این درحالی است که هنوز بخش زیادی از خانواده های ما از ظرف های آلومینیمی برای طبخ غذا استفاده می کنند و مواد غذایی برای چند ساعت در این ظرف ها روی حرارت می جوشد. در حالی که کارشناسان به جایگزین کردن قابلمه های آلومینیمی با پیرکس، لعابی و چدن تاکید دارند. به طور کلی معیاری که برای استفاده از ظرف های تهیه غذا به کار می رود این است که ماده غذایی با ظرف، فعل و انفعالی نداشته باشد مانند ظرف پیرکس یا فعل و انفعال مثبت داشته باشد و موادی از ظرف وارد غذا شود که برای بدن مفید باشد مانند چدن که مقداری آهن وارد غذا می کند و برای بیشتر افراد که دچار کمبود آهن هستند، مفید است .
عیب ظرف های استیل
غذاهای اسیدی در تماس با ظرف های استیل ضدزنگ، کروم را از ظرف برداشت می‌کنند و مسمومیت با کروم اتفاق می افتد. کروم به‌علت قدرت اکسیداتیو بالا برای انسان مضر است و می‌تواند باعث سرطان ریه شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/181875/سیخ-کباب-آلومینیومی،-آلزایمر-می‌آورد
بستن   چاپ