آریا بانو
بهداشت در باشگاه ورزشی بانوان
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:04:38
آریا بانو -
بهداشت در باشگاه ورزشی بانوان
٨٥٠
٠
خراسان / این روزها بیشترخانم ها به دلیل امنیت، آسایش و رفاه بیشتر از بین ورزش‌های موجود، ورزش‌های باشگاهی را انتخاب می‌کنند اما باید توجه داشت که باشگاه‌ ورزشی مثل هر مکان عمومی دیگر به دلیل رفت و آمد افراد متفاوت، می‌تواند محیطی برای انتقال انواع بیماری‌ها باشد.
افزون بر این در باشگاه ورزشی به دلیل تحرک و تعریق زیاد ورزشکاران، فضای مناسبی برای رشد انواع قارچ‌های پوستی به وجود می آید. بنابراین رعایت اصول بهداشتی در این مکان ها بسیار مهم است.
انتخاب باشگاه
در اولین گام، شما باید باشگاه مناسبی را انتخاب کنید. برای ورزش کردن مکانی مناسب است که تهویه خوبی داشته باشد و همچنین مدیریت باشگاه نسبت به تمیزی محیط و ابزارهای مورد استفاده از جمله دمبل‌ها، وزنه‌ها، هالترها و دستگاه‌ها حساس باشد و همه وسایل و سرویس‌های بهداشتی هر روز ضدعفونی و پاکیزه شوند و دارای حمام برای نظافت افراد بعد از تمرینات ورزشی باشد.
وسایل شخصی
مهم‌ترین نکته استفاده از وسایل شخصی شامل دمپایی، حوله، زیرانداز، بطری آب مخصوص و لباس‌های ورزشی است.
افزون بر این اگر دارای موهای بلند هستید حتما موهای خود را با کش مخصوص خودتان ببندید تا از تعریق بیش از حد جلوگیری کنید.
بهداشت فردی
با توجه به گرم شدن هوا، قبل از رفتن به باشگاه حتما دوش بگیرید تا در کنار یکدیگر از فضای عمومی باشگاه لذت ببرید.
به منظور جلوگیری از بیماری‌های قارچی رحم، بعد از اتمام ورزش در صورت خیس شدن لباس زیر، حتما آن را تعویض کنید و تا حد امکان در هنگام ورزش از لباس زیر نخی استفاده کنید.
لباس ورزشی
از لباس ورزشی آزاد و غیر چسبان استفاده کنید، زیرا پوشیدن لباس ورزشی تنگ هنگام ورزش موجب تعریق می شود و می‌تواند سبب تسریع در به وجود آمدن بیماری‌های قارچی شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/181867/بهداشت-در-باشگاه-ورزشی-بانوان
بستن   چاپ