آریا بانو
مهمترین نکات برای دکوراسیون اتاق خواب سفید
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 14:03:51
آریا بانو -
مهمترین نکات برای دکوراسیون اتاق خواب سفید 6
١٢٤
٠
منودلیار / سفید یکی از رنگ های هماهنگ با تمام سبک های دکوراسیون و انواع رنگ ها است که هیچ وقت قدیمی نمی شود. شاید تصور کنی که یک اتاق خواب سفید بسیار سرد و بی روح به نظر می رسد، اما باید بگویم اینطور نیست و راز زیبایی دکوراسیون هایی با این رنگ رعایت چند نکته و قانون است که در این مقاله آن ها را با تو در میان می گذارم. در واقع رنگ سفید نماد روشنی، تمیزی و مدرن بودن است. به راحتی می توانی با ترکیب دو رنگ این اتاق را تبدیل به یک فضای مینیمال و مدرن کنی یا نه اصلا یک الگوی تکرار شونده گلدار با چاشنی رنگ های بهاری به اکسسوری های این فضا اضافه کن و آنگاه می بینی که چقدر راحت به دکوراسیونی رسیدی که شبیه باغ و بهشت است. با اینکه دیوار بیشتر خانه های ایرانی سفید است و معمولا از رنگ ها استفاده نمی شود اما باز هم شبیه یک دکوراسیون سفید نیست. این بدان معنی است که برای داشتن و ساختن یک دکوراسیون سفید که همیشه در ژورنال ها و مجله های از دیدنشان لذت می بریم، صرفا رنگ سفید برای دیوار ها کافی نیست. در ادامه مطلب با هم راجع به نکته هایی برای اشتن دکوراسیون سفید فضا و قوانینی که باید در آن رعایت شود صحبت می کنیم و چند پیشنهاد برای جذاب تر شدن این فضا را بررسی می کنیم.
1. اضافه کردن عناصری با بافت و طرح متفاوت
پارچه هایی دارای طرح و بافت باعث ایجاد نشاط و گرمی می شود. برای این رنگ دکوراسیون می توانی حداکثر از سه الی چهار طرح متفاوت اما مرتبط استفاده کنی. کوسن های طرح دار و یا فرش های کوچک پشمی بهترین ایده هستند. در یک دکوراسیون سفید ار آنجایی که بیشتر رنگ ها و وسایل به سمت سفید یا رنگ های بسیار روشن مایل به سفید سیر می کنند به همین دلیل برای اینکه چشم در فضا خسته نشود و خیلی یکنواخت و سرد نباشد می توانی بدون تغییر رنگ از بافت های مختلف استفاده کنی. به عنوان مثال گزینه پیشنهادی من برای دیوار پشت تلویزیون استفاده از یک کاغذ دیواری بافت داری است که ترجیحا از رگه های براق صدفی و مات تشکیل شده باشد. با استفاده از این کاغذ و تابیدن نور های سقفی به روی آن می بینی که چقدر راحت می توانی فضایت را بدون استفاده از هزار رنگ مختلف، حرفه ای دکور کنی.
2. استفاده از فلز
اشیاء براق با رنگ های نقره ای، طلایی، برنز و مسی کمی هیجان را به فضا اضافه کرده و به تنوع و زیبایی دکوراسیون می افزایند. همچنین این اشیا در کنار یک آینه به روشن و پرنور بودن اتاق خواب در روز کمک می کند.
3. ترکیب دو سبک
برای دستیابی به دکوراسیون خاص ترکیب کردن سبک هایی که دوست داری یکی از بهترین پیشنهادات با توجه به توصیه طراحان دکوراسیون است. به عنوان مثال می توانی از فضای کلی و نوع وسایل اصلی در یک سبک و اکسسوری های سبکی دیگر الهام بگیری.
4. اضافه کردن کمی رنگ
دکوراسیون اتاق سفید به معنی ممنوعیت استفاده در رنگ ها نیست. برای ایجاد کمی شادی و فضایی زیبا با توجه به سلیقه خود رنگ ها را انتخاب کن. اگر می خواهی اتاق خواب دارای فضایی آرام و معنوی باشد، از رنگ های خاکستری، کرم و آبی استفاده کن و برای دستیابی به فضایی بانشاط رنگ های سبز، صورتی، زرد را به کار ببر. ترکیب رنگ های گرم و سرد نیز منجر به ایجاد فضایی دلنشین و متعادل می شود.
5. نورپردازی
اگر تو هم مثل من با فضا های سرد ارتباط برقرار نمی کنی می توانی با نور پردازی این فضا را از سرما خارج کنی و در عین القای آن حس تمیزی و یکدست بودن، گرمای فضا را هم داشته باشی. برای داشتن چنین دکوراسیونی بهتر است از هیچ نور سفید و مهتابی استفاده نکنی یا حداقل از ترکیب نور سفید و زرد بهره ببری.

http://www.banounews.ir/fa/News/181840/مهمترین-نکات-برای-دکوراسیون-اتاق-خواب-سفید
بستن   چاپ