آریا بانو
ترفندهایی برای افزایش سرعت رشد موها
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 12:19:13
آریا بانو -
ترفندهایی برای افزایش سرعت رشد موها
k ٢.٦
١
منودلیار / موها نقش مهمی در جذابیت ظاهری ما ایفا می کنند و تقویت و سلامت آنها منجر به افزایش رشد مو می شود. فکر می کنم همه ما یک صدا موافق باشیم که یکی از بدترین اتفاق ها، کند بودن سرعت رشد مو است، البته که می دانی جنس، حجم و رشد مو به عوامل متعددی مثل ژنتیک، سبک زندگی، تغذیه، سن و… بستگی دارد که برای تغییر بسیاری از آن ها کاری از دست ما بر نمی آید؛ اما می توانیم با رعایت چند نکته ساده، روند رشد مو های ما را بهبود می بخشد. به عنوان مثال رژیم غذایی مناسب، تا حد زیادی به تقویت و رشد مو ها کمک می کند. به همین دلیل در این مقاله چند راهکار ساده برای حل این موضوع و بالا بردن سرعت رشد مو را با هم مرور می کنیم:
1. قیچی دوست تو است
طبق توصیه آرایشگران برای افزایش رشد مو ها، باید آنها را هر 10 الی 12 هفته یک بار، حداقل 1 سانتیمتر کوتاه کرد. این کار منجر به سلامت موها و جلوگیری از موخوره می شود. یادت باشد که بلند کردن موی ناسالم و آسیب دیده، هیچ کمکی به آن نمی کند و تنها باعث می شود زمانی که قد موهایت آنقدر بلند شده که دلت به آن خوش شده است، مجبور شوی آن ها را کوتاه کنی تا موخوره ها را از بین ببری!
2. استفاده از نرم کننده بعد از شامپو
نرم کننده ها به حفظ پروتئین موها کمک کرده و از ضعیف و شکننده شدن آنها جلوگیری می کنند. حتماً بعد از شامپو کردن مو ها به آن ها نرم کننده بزن تا هم بافت آن ها را صاف و سالم نگه داری و هم به سلامت و رشد آن ها کمک کنی.
3. هر روز از شامپو استفاده نکن
هدف استفاده از شامپو، تمیز کردن آلودگی های موجود بر روی موها است، اما استفاده روزانه از شامپو منجر به از بین رفتن چربی و روغن های مفید در ساقه مو می شود. این کار هم به سلامت موها آسیب می زند و منجر به ریزش مو می شود، هم سرعت رشد مو را کاهش می دهد. بنابراین هر چند روز یک بار از شامپو استفاده کن و تلاش کن شامپوهایی را خریداری کنی که بدون سولفات هستند و به موها آسیب کمتری می زنند.
4. استفاده از ماسک های مو
استفاده از روغن های طبیعی هفته ای یک بار بر روی موها به مدت 10 دقیقه باعث تقویت آنها می شود. پروتئین موجود در روغن هایی مانند نارگیل، بادام و زیتون به رشد مو کمک می کند. بهترین کار این است که به کمک مواد طبیعی و سالم، انواع ماسک مو مفید را متناسب با نوع و نیاز موهایت تهیه کنی و از آن ها استفاده کنی تا هم موهایت را تقویت کنی و هم به سلامت و رشد آن ها کمک کنی.
5. شستن موها با آب سرد
پس از اتمام حمام و شامپو کردن مو ها و استفاده از نرم کننده، به مدت چند ثانیه موهایت را با آب سرد بشور. این کار تاثیر به سزایی در حفظ رطوبت مو دارد و باعث سلامت آن می شود. از طرف دیگر این کار به سفت شدن ساقه مو و فولیکول های مو کمک می کند.
6. توجه به جنس روبالشتی
از روبالشتی هایی با جنس ابریشم و ساتن استفاده کن، زیرا نرم هستند و به مو آسیبی نمی رسانند؛ چون اصطکاک بافت این پارچه ها با سطح مو کاهش می یابد.
7. شانه نکردن مو خیس
به هیچ وجه موهای خیس را شانه نزن، زیرا منجر به شکننده شدن آنها و ایجاد موخوره می شود. حتماً اجازه بده آب موهایت خشک شود و بعد آن ها را با شانه دانه درشت، شانه بزن.

http://www.banounews.ir/fa/News/181492/ترفندهایی-برای-افزایش-سرعت-رشد-موها
بستن   چاپ