آریا بانو
امضاء تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 09:18:45
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود فرهنگی ، هنری و توسعه فعالیت های فرهنگی درجزیره کیش تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه امضای این تفاهم نامه که شامگاه پنجشنبه 9 مرداد با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین سازمان برگزارشد، سید مجتبی حسینی با اشاره به مزایا و فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت های فرهنگی و اقتصادی درجزیره کیش گفت : جزیره کیش به عنوان مهم ترین مقصد گردشگری کشور می تواند میزبان برگزاری جشنواره های فرهنگی و دوره های آموزشی هنری با حضور اساتید مطرح بین المللی باشد .
وی افزود : بیش از360 هزار دانشجو دررشته های مختلف هنری دردانشگاه های کشور تحصیل می کنند وایجاد یک مدرسه عالی هنردر کیش فرصت بسیار مناسبی را فراهم می کند تا این دانشجویان برای تحصیلات تکمیلی و یا گذراندن دوره های مهارتی ویژه، نزد اساتید خارجی از امکانات جزیره کیش استفاده کنند که این امر موجب رونق همه جانبه منطقه خواهد شد.
حسینی بابیان اینکه از 10هنرمند طرازاول آسیا 3 هنرمند ایرانی هستند و کشور ما باپیشینه غنی هنر و فرهنگ میتواند یکی از فعال ترین کشورها در عرصه رشد اقتصاد هنر باشد گفت: امروزه تقویت حوزه اقتصاد هنر در برخی کشورهای خارجی بیش از 6 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی افزود: در 8 سال گذشته ارزش حراج های هنری کشورمان از 2 میلیارد به 40 میلیارد تومان افزایش یافته که این بیانگر ظرفیت خوب فعالیت های اقتصادی درعرصه هنر است. جزیره کیش نیز بابهره مندی از زیر ساخت های مناسب و ظرفیت های ارزشمند می تواند بنیانگذاریک حرکت فرهنگی ماندگار و موثر در عرصه اقتصاد هنرباشد.
دکترمظفری نیز با اشاره به اینکه امروز اقتصاد فرهنگ و هنر به بخشی از اقتصاد خلاق یکی از محورهای توسعه همه جانبه است تاکید کرد :توسعه همگون جزیره کیش در سایه هنر و فعالیت های فرهنگی میسر است و توسعه پایداراقتصادی بدون توجه به هنر امکان پذیرنیست.
وی با بیان اینکه جزیره کیش می کوشد پایلوت فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد، ایجاد 7 مجموعه فرهنگی و موزه تخصصی هنری را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و تصریح کرد: چند ساختمان که سال ها بدون استفاده درجزیره کیش رهاشده بودند برای ایجاد مراکز هنری و موزه های تخصصی در نظرگرفته شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در عرصه فرهنگی و هنری است. ما نیز آماده ایم تا از فعالان این عرصه حمایت کرده و با آنها همکاری کنیم.
بر اساس این گزارش ایجاد بازار کسب و کارو هنرو انجام پژوهش های بنیادی درحوزه کارآفرینی هنر، برگزاری دو حراج سالانه درجزیره کیش، ایجاد مدرسه عالی هنرباتاکید بر هنرهای تجسمی مدرن و معاصر و کارگاه های آموزشی دوره ای، برگزاری همایش های بین المللی و کارگاه های تخصصی با مشارکت موسسات خارجی، معرفی کیش در سفرنامه ها و تبدیل آن به فرصت های گردشگری عکس و گردشگری نقاشی، ایجاد کارخانجات صنایع هنری با همکاری شرکت های معتبر تولید لوازم طراحی و نقاشی درکیش ، تقویت گردشگری هنری و برگزاری رویداد های فرهنگی ازجمله مفاد این تفاهم نامه بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/181426/امضاء-تفاهم-نامه-همکاری-بین-وزارت-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-و-سازمان-منطقه-آزاد-کیش
بستن   چاپ