آریا بانو
نحوه محاسبه غرامت مرخصی زایمان/نگرانی از آمار نزولی ازدواج
یکشنبه 13 مرداد 1398 - 9:18:33 AM
آریا بانو - بروزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت، کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری‌ها برای کسب درآمد ایجاد شده‌اند؟، تمام خواص "عنبرنسارا" از زبان یک متخصص طب ایرانی، "پلاسما" و "پلاکت" را مستقیم اهدا کنید، ثبت یک طلاق به ازای هر 3 ازدواج/کاهش آمار «ازدواج» در کشور و... تیتر برخی اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.


بروزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت
مدیر سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از لزوم تدوین و بروزرسانی قوانین دوچرخه سواری همزمان با توسعه دوچرخه خبرداد.
یعقوب آزاده‌دل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم قانونمند شدن دوچرخه‌سواری در پایتخت، به اطلاعیه پلیس راهور مبنی بر «ممنوعیت تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دغدغه نشان می‌دهد که دوچرخه و دوچرخه‌سواری به چشم آمده است.
کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری‌ها برای کسب درآمد ایجاد شده‌اند؟
مالکین اراضی واملاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت وساز از شهرداریها پروانه ساختمان بگیرند و شهرداری موظف است از عملیات های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه بوسیله ماموران خود در زمین محصور یا غیر محصور جلوگیری کنند؛ این جملات ماده 100 قانون شهرداریهاست که بر اساس آن کمیسیون‌های ماده 100 تشکیل می‌شوند تا در صورت خلاف از این ماده جلوی عاملان را گرفته و موارد را جهت رسیدگی به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهند.
به گزارش ایسنا، کمیسیون ماده 100 شهرداری دارای شخصیت حقوقی مجزا از شهرداری است البته محل استقرار این کمیسیون در شهرداری قرار دارد و نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، نماینده شورای اسلامی و نماینده شهرداری اعضای آن را تشکیل می دهند. در بین این اعضا نماینده شهرداری حق رای ندارد و تنها برای ادای توضیحات در جلسات این کمیسیون حاضر می شود. کمیسیون ماده 100 شهرداری یکی از مراجع اختصاصی خارج از دادگستری است.
تمام خواص "عنبرنسارا" از زبان یک متخصص طب ایرانی
عنبرنسارا به عنوان ماده دفعی الاغ ماده شناخته می‌شود که طی سالیان گذشته، مصرف آن همواره یکی از موضوعات پربحث میان پزشکان و متخصصین طب ایرانی است. اما صحبت‌هایی که پیرامون آن بیان می‌شود چقدر صحت دارد؟.
دکتر نفیسه حسینی یکتا _ معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایسنا، عنبرنسارا را ماده دفعی الاغ ماده معرفی کرد و گفت: استفاده از این ماده در طب‌ایرانی به روش دود کردن مانند اسپند توصیه می‌شود. در مواردی که بیمار با سینوزیت، آلرژی‌ها و ترشحات چرکی مواجه است، از عنبرنسارا در کنار داروهای دیگر می‌توانند استفاده کند. در خصوص خواص آنتی‌ هیستامینی و ضدمیکروبی آن تحقیقات زیادی صورت گرفته است که موید اثرات قابل توجه آن هستند.
"پلاسما" و "پلاکت" را مستقیم اهدا کنید
مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر لزوم اهدای مستقیم پلاکت و پلاسما، مزایای این روش از اهدای خون را تشریح کرد.
دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز هفته انتقال خون از نهم مرداد ماه، گفت: خوشبختانه در ماه گذشته، آمار تجمعی اهدای خون در کشور از ابتدای تاسیس سازمان انتقال خون تا کنون از مرز 50 میلیون واحد گذشت. سازمان انتقال خون برنامه‌های متعددی را در سال‌های اخیر برای گسترش فرهنگ اهدای خون و گسترش کیفیت و سلامت خون در کشور انجام داده است.
چرا تامین اجتماعی غرامت «مرخصی 9 ماهه زایمان» را پرداخت نمی‌کند؟
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ماده 59 قانون تامین اجتماعی به پرداخت کمک هزینه زایمان یا غرامت ایام بارداری اشاره شده است گفت: بر مبنای قانون اگر بیمه شده خانومی دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد می‌تواند از این حق استفاده کند و برای شش ماه و هرماه دو سوم حقوقش را از ما دریافت کند.
به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه ایسنتاگرامی خود؛ مطالبی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت.
ثبت یک طلاق به ازای هر 3 ازدواج/کاهش آمار «ازدواج» در کشور
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته 550 هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان در در مراسم روز ملی ازدواج با بیان اینکه براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است گفت: این آمار مناسبی برای کشوری که روزی طلاق در آن جایی نداشت، نیست.
کمبود 10 هزار معلم در تهران/ احتمال جذب حق‌التدریس "کددار"
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه عدم پرداخت حق‌التدریس‌ها انگیزه معلمان حق‌لتدریس را برای سال آینده پایین آورده و امید است با پرداخت سریعتر معوقات،‌ بخشی از مشکل رفع شود گفت: با 10 هزار کمبود نیرو مواجهیم.
عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی در حال انجام است اما متاسفانه عدم پرداخت مطالبات حق‌التدریس‌ انگیزه معلمان حق‌التدریس‌ را در سال آینده پایین آورده است.
شرط دولت برای وزیر آموزش‌وپرورش شدن/امکان رتبه‌بندی ظرف 2ماه وجود ندارد
وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه اولین چالش وزیری که می‌خواهد برای آموزش و پرورش معرفی شود خصوصی سازی است گفت: آیا در نظام جمهوری اسلامی، دولت متکفل آموزش مردم هست یا نیست؟ چالش دوم اطلاع وزیر از مسائل است. وقتی به بازدیدهای استانی می‌روم از سوی معلم ها در استان ها می‌شنوم که سرپرست اعلام کرده قرار است 600 هزار تومان به حقوقشان اضافه شود که 3600 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. از آن سو هنوز لایحه‌ای از آموزش و پرورش به مجلس نیامده است.
آغاز مهلت ثبت‌نام در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد از امروز
دانش آموزان داوطلب می‌توانند جهت شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان از امروز شنبه (12 مرداد ماه) تا پنج‌شنبه هفدهم همین ماه با مراجعه به سامانه hoosh8.medu.ir ثبت نام کنند.
به گزارش ایسنا، آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعدادهای درخشان در روز هشتم شهریور ماه برگزار می‌شود و دانش‌آموزانی که دارای معدل 19 به بالا در پایه هفتم هستند می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.
آخرین نتایج از پایش کیفیت گازوئیل توزیعی در کشور
مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست آخرین گزارش کیفیت گازوئیل کشور را ارائه داد و گفت: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد 98، 152 نمونه از گازوئیل توزیعی در جایگاه‌های مختلف کشور برداشت و میزان گوگرد آن بررسی شده است.
شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هر ماه محتوی گوگرد سوخت گازوئیل در محورهای مواصلاتی نمونه‌گیری و آنالیز می‌شود، اظهارکرد: هر چند هنوز توزیع گازوئیل یورو4 در برخی جایگاه‌های مورد اشاره در مصوبه به حد استاندارد نرسیده است ولی نتایج آنالیز محتوی گوگرد در نفت‌گاز کلانشهرها بهبود نسبی یافته است.
مسابقه رالی دو دیفرانسیل در جنگل‌های هیرکانی لغو شد
رییس شورای عالی جنگل از لغو برگزاری مسابقه رالی خودروهای دو دیفرانسیل در جنگل‌های هیرکانی خبر داد.
به گزارش ایسنا، طی چند روز اخیر اطلاعیه‌ای از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی -زیر نظر سازمان میراث فرهنگی- و کانون گردشگران طبیعت ایران مبنی بر برگزاری رالی دو دیفرانسیل هیرکانی به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست یونسکو منتشر شده که لگو یونسکو نیز در این اطلاعیه‌ای درج شده است.
صلاحیت مسافربرهای اینترنتی باید از سوی پلیس تایید شود
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که صلاحیت رانندگان مسافربرهای اینترنتی حتما باید از سوی پلیس تایید شود.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره وضعیت تاکسی‌های اینترنتی و جذب راننده از سوی این تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌های اینترنتی قبل از جذب راننده حتما باید هماهنگی‌های لازم را با پلیس اماکن داشته باشند، تا بررسی‌های لازم در مورد صلاحیت رانندگان قبل از آغاز فعالیتشان انجام شود.
آتش سوزی مرگبار در قهوه‌خانه بلوار کشاورز
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی مرگبار در یک قهوه‌خانه در بلوار کشاورز تهران خبر داد.
سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 5٠ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در قهوه خانه سنتی به سامانه 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله چهار ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در بلوار کشاورز خیابان 16 آذر و کارگر شمالی اعزام شدند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
نجات زن بلژیکی 6 روز پس از حبس شدن در خودرو
چرا تامین اجتماعی غرامت «مرخصی 9 ماهه زایمان» را پرداخت نمی‌کند؟
دود سیگار مقاومت آنتی‌بیوتیکی را افزایش می‌دهد
آتش سوزی مرگبار در قهوه‌خانه بلوار کشاورز
شرط دولت برای وزیر آموزش‌وپرورش شدن/امکان رتبه‌بندی ظرف 2ماه وجود ندارد
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/181416/نحوه-محاسبه-غرامت-مرخصی-زایمان-نگرانی-از-آمار-نزولی-ازدواج
بستن   چاپ