آریا بانو
دختردایی‌ام می‌گوید بیا بسوزیم و با هم بسازیم!
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 09:15:42
آریا بانو -
دختردایی‌ام می‌گوید بیا بسوزیم و با هم بسازیم!
٢٦٣
٠
خراسان / بعد از دو سال زندگی مشترک با دختر دایی‌ام، به اصرار او راضی شده‌ام که طلاقش بدهم چون خیلی اذیتم می‌کند اما حالا به اصرار دایی‌ام(پدرش) و البته بیشتر از ترس او، منصرف شده و می‌گوید بیا بسوزیم و با هم بسازیم! اما به نظر من این گونه زندگی فایده‌ای ندارد و عمرمان در کنار هم هدر می‌رود. همچنان ناسازگاری هم می کند و اصلا نمی‌توانیم یک دقیقه با هم صحبت کنیم. چه کنم؟
پاسخ
اکنون رابطه بین شما و همسرتان خوب نیست و باید به دنبال علت این ماجرا باشید زیرا به نظر می‌رسد از ابتدای ازدواج با هم مشکل نداشتید و به مرور زمان به دلیل تفاوت‌ها و نداشتن یک سری مهارت‌ها همچون اصول گفت‌وگو که خودتان هم به آن اشاره کرده‌اید، رابطه‌تان خراب‌تر شده است.
شیوه سوختن و ساختن منطقی نیست
این‌که همسرتان گفته است از شیوه بسوزیم و بسازیم، کمک بگیریم و در کنار هم باشیم، منطقی به نظر نمی‌رسد. طبیعتا وقتی مشکلی قابل حل شدن باشد، نیازی نیست که شرایط را با سختی تحمل کرد. شما باید روی مهارت‌های ارتباطی و احساسی که در رابطه‌تان از بین رفته، کار کنید تا دوباره روزهای خوش زندگی‌تان را ببینید.
برای دستیابی به نتیجه صلح‌آمیز گفت‌و‌گو کنید
یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکل شما و همسرتان که خودتان هم به آن اشاره کرده‌اید، این است: «اصلا نمی‌توانیم یک دقیقه با هم صحبت کنیم.» اولین قدم برای صحبت، پیدا کردن محیطی است که شرایط گفت‌وگو در آن مهیا باشد. دومین قدم، موضوع گفت‌وگوست. بهتر است قبل از شروع گفت‌وگو، موضوع صحبت را با همسرتان مشخص و از دلخوری‌ها و رنجش‌های کوچک شروع کنید و از گذشته‌های دور یاد نکنید. به جای ثابت کردن اشتباهات و خطا‌های همسرتان، بیشتر درباره حل مشکلات کنونی گفت‌وگو کنید و مطمئن باشید که با این شیوه جریان مذاکره را به مسیری مطلوب هدایت خواهید کرد. پایه و شرط اصلی یک مذاکره سالم در زندگی مشترک، تلاش برای دستیابی به نتیجه صلح‌آمیز است. اصرار بر خطاها و اشتباهات طرف مقابل نه تنها هیچ کمکی به حل موضوع اختلاف نمی‌کند بلکه بحث را به لجبازی هم خواهد کشاند.
فامیل را درگیر مشکل‌تان نکنید
از این‌که دایی‌تان برای ماندن دخترش در زندگی شما اصرار دارد، به نفع خود و زندگی مشترک‌تان بهره ببرید و تلاش کنید زندگی‌تان را اصلاح کنید. با این حال بهتر است تا جایی که امکان دارد، دایی و زن دایی و حتی خانواده خودتان را در جریان مشکلات‌تان نگذارید تا همه فامیل درباره مشکل شما نظر ندهند و کارتان بالا نگیرد.
به همسرتان ثابت کنید که برایش ارزش قائل هستید
از امروز تصمیم بگیرید که سه اصل را در گفت‌و‌گو با همسرتان رعایت کنید. اصل اول، شفاف‌سازی است یعنی هنگامی که همسران با یکدیگر صحبت می‌کنند، درباره قسمت‌هایی که برایشان ایجاد ابهام کرده از همدیگر سوال و ابهامات خود را برطرف کنند. اصل دوم، خلاصه کردن است. حتما باید حرف‌هایی که بین همسران رد و بدل می‌شود، در ذهن‌شان خلاصه شود. اصل سوم هم بازخورد است یعنی خلاصه حرف‌های طرف مقابل‌مان را به او بیان کنیم. با رعایت این سه اصل به همسرمان می‌فهمانیم که برایش ارزش و اهمیت قائل هستیم و حاضریم به حرف‌هایش گوش بدهیم و آن‌ها را در حد امکان، اجرایی کنیم. دستیابی به این هدف تا حد زیادی، مشکلات شما را حل خواهد کرد.
نویسنده : راهله فارسی | مشاور

http://www.banounews.ir/fa/News/181330/دختردایی‌ام-می‌گوید-بیا-بسوزیم-و-با-هم-بسازیم!
بستن   چاپ