آریا بانو
آیا ویتامین A خطر ابتلا به سران پوست را کاهش می‌دهد!
شنبه 12 مرداد 1398 - 14:44:51
آریا بانو - سلامانه: ویتامین A یک ماده مغذی است که برای حفظ سلامتی ضروری است اما آیا مصرف آن می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند؟ نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که، بین مصرف ویتامین A و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ارتباط وجود دارد. به نقل از شفقنا، در یک رژیم متعادل، نیاز به ویتامین های مناسب برای حفظ سلامتی وجود دارد.
یکی از ویتامین هایی که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد ، ویتامین A است که از رشد و نمو و همچنین سلامت چشم، سلامتی تولید مثل و سلامت پوست پشتیبانی می کند.
ویتامین A در محصولات حیوانی مانند مرغ و تخم مرغ، بوقلمون یا جگر گاو وجود دارد. به ویتامین A با منشأ حیوانی رتینول گفته می شود.
این ویتامین همچنین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات به شکل های بتاکاروتن، آلفا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین وجود دارد. بعضی از میوه ها و سبزیجات که منبع خوبی از ویتامین A هستند عبارتند از سیب زمینی شیرین، هویج، کلم، کدو تنبل، کلم بروکلی، زردآلو و پاپایا.
افراد می توانند با مصرف مکمل های رژیم غذایی ، میزان ویتامین A را تقویت کنند، اگرچه مردان بالغ نباید بیش از 900 میکروگرم از این ویتامین و زنان بالغ نباید بیش از 700 میکروگرم از این ویتامین را در روز مصرف کنند.
طبق تحقیقات کارسینوم سلول سنگفرشی دومین شکل شایع سرطان پوست است، از آنجا که این نوع سرطان بسیار رایج است، یافتن راهکارهای پیشگیری بهتر برای کاهش خطر ابتلا به آن در افراد بسیار مهم است.
براساس تجزیه و تحلیل ها، محققان دریافتند که با مصرف ویتامین A می توان احتمال بروزاین نوع سرطان را کاهش داد.
مصرف کافی ویتامین A می تواند به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست کمک کند.
بین مصرف ویتامین A و کاروتنوئیدها و خطر ابتلا به بیماری پوستی (سنگفرش سلول سنگفرشی) رابطه معکوس وجود دارد، ویتامین A در برابر [سرطان سلول سنگفرشی] نقش محافظتی دارد که ممکن است در جلوگیری از [سرطان سلول سنگفرشی] مفید باشد. 
منبع: www.medicalnewstoday.com
منبع خبر:
شفقنا

http://www.banounews.ir/fa/News/181280/آیا-ویتامین-A-خطر-ابتلا-به-سران-پوست-را-کاهش-می‌دهد!
بستن   چاپ