آریا بانو
انتقاد تندگویان از سریال‌های تغییردهنده فرهنگ ازدواج
شنبه 12 مرداد 1398 - 14:15:28
آریا بانو - معاون وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از ساخت سریال‌هایی که به گفته او، در سال‌های گذشته مدل ازدواج و فرهنگ‌ جوانان را در این خصوص تغییر داده است، گفت: امیدوارم با کارشناسی‌ها و بررسی‌هایی که توسط اساتید حوزه سینما و ازدواج انجام خواهد شد بتوانیم به اصلاح فرهنگ‌هایی که به غلط وارد تفکر جوانان شده کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در افتتاحیه اولین هفته فیلم ازدواج با ابراز امیدواری از برگزاری این رویداد در هفته ازدواج افزود: به غیر از مسائل اقتصادی، بخش بزرگی از مسأله ازدواج به زیر ساخت‌های فرهنگی برمی‌گردد و سینما یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی در این مقوله به شمار می‌رود.
تندگویان اظهار کرد: فیلم‌ها و سریال‌های مختلف طی سالیان گذشته مدل ازدواج، فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها را تغییر داده و قبح برخی از موضوعات را شکسته شده و فرهنگ‌ها و ارزش‌های جدیدی را نزد جوانان به وجود آورده است.
وی با اشاره به لزوم ورود به این موضوع و کارشناسی و آسیب‌شناسی در این خصوص، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چطور می‌توان فرهنگ و آثار فاخری را در این حوزه ساخت. این کار را شروع کردیم و امیدواریم این مسیر در سال‌های آینده ادامه یابد.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه "سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به موضوع جوانان و سینمای اجتماعی وارد شدیم"، افزود: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد سیمرغ‌های خاصی در حوزه ازدواج باشیم و فیلمسازان با توجه به فیلمی که می‌سازند و تاثیری که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ازدواج دارند مورد تجلیل قرار بگیرند.
تندگویان در پایان تاکید کرد: امیدوارم با کارشناسی‌ها و بررسی‌هایی که توسط اساتید این حوزه انجام خواهد شد بتوانیم به اصلاح فرهنگ‌هایی که به غلط وارد تفکر جوانان در موضوع ازدواج شده است کمک کنیم و فیلمسازان با ساخت آثار مناسب موجب کاهش سن ازدواج و افزایش تعداد ازدواج جوانان کشور شوند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/181189/انتقاد-تندگویان-از-سریال‌های-تغییردهنده-فرهنگ-ازدواج
بستن   چاپ