آریا بانو
2 لوسیون که دست و پایتان را نرم و لطیف می کند
شنبه 12 مرداد 1398 - 13:50:35
آریا بانو -
2 لوسیون که دست و پایتان را نرم و لطیف می کند
٥٨٢
٠
خراسان / برای ما خانم‌ها، پوست صورت و موهای مان در اولویت مراقبت هستند اما از زیبایی و سلامت پوست دست‌ها و پاها غافل هستیم. دست ها و پاهای ما در طول روز در معرض اقسام مواد و آلودگی ها قرار می گیرند و به همین دلیل خطر آسیب دیدگی، کوفتگی و عفونت افزایش می یابد و اولین اندام‌هایی هستند که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی فصلی قرار می‌گیرند. به ‌جز بهداشت و سلامت ، این اندام‌ها نیاز به مراقبت روزانه دارند تا زیبایی آن ها نیز تضمین شود.
آب رسانی و لایه برداری؛ برای این بخش از مراقبت، دست ها و پاها باید کاملا از هر آلودگی پاک شوند. لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست را از بین می برد و ظاهر دست و پا را نرم و سالم می کند و باعث می‌شود عمل آب‌رسانی به بهترین نحو انجام شود. پس از آن استفاده از مرطوب‌کننده‌ها باعث تامین رطوبت لازم می شود و آن ها را شاداب و آرام می‌کند.
شما را با دو لوسیون خانگی آشنا می کنیم :
اسکراپ لایه‌بردار خانگی: به مقدار مساوی کمی روغن هسته انگور، روغن نارگیل
نصف میزان روغنی که استفاده کردیم شکر قهوه‌ای، یک قاشق چای‌خوری وانیل و دو قاشق چای‌خوری دارچین را مخلوط کنید. با این مخلوط دست ها و پاهای تان را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب ولرم شست وشو دهید. باقی مانده این ترکیب تا مدت یک ماه قابل نگهداری است.
مرطوب کننده خانگی: روغن انگور، بادام، کنجد و بابونه را با یک چهارم پیمانه گلاب
مقداری وانیل و دارچین مخلوط کنید. آن را در بطری کوچک اسپری بریزید و به دست ها و پاهای خود اسپری کنید. برای تاثیر بهتر، با یک پوشش پلاستیکی، چند دقیقه‌ای آن‌ها را بپوشانید تا بهتر جذب شود. این کار را در شب انجام دهید.
پاها در تمام روز با تحمل وزن ما داخل کفش و جوراب تحت فشار هستند و فرصت تنفس ندارند. فعالیت غـدد عرق، باعث بوی بد پا می‌شود. برای رفع آن، پاها را هر شب با آب لیمو به مدت چند دقیقه ماساژ دهید، کمی پودر جوش شیرین در کفش‌های خود بریزید و آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید. تا حد امکان از کفش‌های راحت استفاده کنید و کفش‌های تنگ، پاشنه ‌بلند و بیش از حد تخت نپوشید. مالیدن کمی کرم‌های چرب به رفع خشکی پاها کمک می‌کند. در انتهای هر روز پاها را در وان آب گرم خیس و با حوله ای آن‌ها را خوب خشک کنید.
نور خوشید باعث ایجاد لکه های تیره و همچنین چروک روی پوست دست ها می شود. برای محافظت از دستان خود در مقابل نور خورشید، هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. برای شست وشو، گل‌کاری، کارهای سنگین و کار با ابزار از دستکش مخصوص همان کار استفاده کنید. ماساژ دست‌ها بعد از پایان یک روز کاری باعث آرامش، دفع تنش‌های روزانه و فعال کردن جریان خون می‌شود.
نویسنده : فاطمه قاسمی | مترجم

http://www.banounews.ir/fa/News/181091/2-لوسیون-که-دست-و-پایتان-را-نرم-و-لطیف-می-کند
بستن   چاپ