آریا بانو
با ماسک جوانه گندم سفید و تپل شوید
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 10:57:58
آریا بانو -
با ماسک جوانه گندم سفید و تپل شوید
٤١٠
٠
اطلاعات / بهترین راه برای داشتن پوستی سالم، تقویت آن با مواد طبیعی است؛ موادی که یا از طریق خوردن یا استفاده موضعی پوست شما را تغذیه می‌کنند. جوانه گندم یکی از همین مواد است که هم با خوردن آن و هم استفاده از آن به عنوان ماسک می‌توانید پوستتان را از نو بسازید. جوانه گندم سرشار از ویتامین‎ C ‎و‎ E ‎است و خاصیت نرم و مرطوب کنندگی پوست، از بین بردن لک و جلوگیری از چروک شدن پوست را دارد. ماسک جوانه گندم پوست شما را لایه برداری می‌کند و بعد از چندبار استفاده از این ماسک، پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت. در اینجا چند نمونه ماسک تهیه شده از جوانه گندم را به شما معرفی می‌کنیم:
ـ 50گرم پودر جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آرام آرام به آن شیر یا ماست اضافه کنید. تا جایی که خمیری غلیظ حاصل شود. با آب گرم یا ترکیب آب گرم و بابونه بخور دهید تا روزنه‌های پوستتان باز شود. سپس ماسک جوانه گندم را روی پوست بمالید و به آرامی با حرکات چرخشی پوست گونه‌ها و پیشانی تان را ماساژ دهید. 10 دقیقه بعد ماسک خشک شده را از پوستتان جدا کنید و صورتتان را با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید.
ـ عسل را در فضایی نیمه گرم قرار دهید تا قدری روان شود. سپس نصف لیوان شیر و نصف لیوان پودر جوانه گندم به آن اضافه کنید. مایه حاصل شده باید به سفتی ماست چکیده باشد. حالا این مایه را روی پوست تان بمالید و بعد از 20دقیقه با پنبه آغشته به شیر خیلی آرام و ملایم آن را از صورتتان پاک کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
ـ یک‏‎ ‎قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. یک قاشق غذاخوری گلاب به خمیر اضافه کنید و ماسک را به مدت 20دقیقه روی پوستتان بگذارید. در این مدت به هیچ وجه عضلات صورت را تکان ندهید. نخندید یا حرکتی که باعث کشیده شدن پوستتان شود انجام ندهید. در پایان صورتتان را با آب ولرم بشویید.
ـ 5 قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را با میکسر کاملا له کنید. نصف یک آووکادو را رنده کنید و به آن بیفزایید. حالا یک سفیده تخم مرغ و 1قاشق آرد به آن اضافه کنید. برای رقیق‌تر شدن مایه، کمی شیر به آن بیفزایید. حالا مایه به دست آمده را روی پوست بگذارید و بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشویید‎.

http://www.banounews.ir/fa/News/180718/با-ماسک-جوانه-گندم-سفید-و-تپل-شوید
بستن   چاپ