آریا بانو
گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست
سه شنبه 8 مرداد 1398 - 09:08:20
آریا بانو - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: موضوع گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست و مردها نیز مسئول هستند در اجرای آن کمک کنند.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در جلسه فعالان حوزه زنان و خانواده، سازمان‌های مردم نهاد و همایش در پای آب در بجنورد با اشاره به اینکه مطالعه طرح ملی گفت و گوی خانواده در 31 استان کشور اجرایی شده است، اظهارکرد: نتایج نشان می‌دهد که مهارت ارتباط و ضرورت آموزش ارتباط بسیار پراهمیت است.
وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در خراسان شمالی نیز اجرایی شده است،گفت: مرحله دوم طرح نیز در حال اجراست و ضرورت دارد طرح با مشارکت دانشگاهیان و سازمان‌های مردم نهاد توسعه یابد تا بتوانیم با این مهارت‌ها خانواده ایرانی را تقویت کنیم.
ابتکار با بیان اینکه یکی از مولفه‌های طرح گفت و گوی خانواده، موفقیت و پیشرفت خانواده است، اظهار کرد: بدون یک خانواده موفق، اقتصاد، جامعه و نسلی موفق نخواهیم داشت.
وی به برگزاری نشست منطقه‌ای برای افزایش توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن طرح درپای آب در استان‌های مختلف در حال اجراست و شبکه‌سازی بین زنان برای اصلاح آلودگی مصرف آب و انرژی در حال انجام است.
ابتکار خاطرنشان کرد: الگوی مصرف در کشور ما الگوی مصرف پایداری نیست و الگوی مصرف غذا نشان می دهد که در کشور ما یک سوم از غذایی که کشاورز تولید می‌کند از مزرعه تا سر سفره هدر می رود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پایان گفت: با افزایش قیمت، میزان پسماند تولیدی کاهش یافته چراکه حساسیت‌ها روی مصرف افزایش یافته است و در این میان سازمان‌های مردم نهاد نقش اساسی دارند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/180217/گفت-و-گوی-اعضای-خانواده-یک-مسئولیت-زنانه-نیست
بستن   چاپ