آریا بانو
دختر مورد علاقه‌ام از مهمانی‌های خانوادگی گریزان است!
شنبه 5 مرداد 1398 - 12:08:48
آریا بانو -
دختر مورد علاقه‌ام از مهمانی‌های خانوادگی گریزان است!
٣٦١
١
خراسان / جوانی هستم 27 ساله، دارای مدرک کارشناسی و شغل آزاد. با خانمی یک‌سال کوچک‌تر از خودم آشنا شدم که مدیر یک موسسه آموزشی است. به تازگی از گذشته خودش گفته و این‌که تصادفی داشته و آسیب‌هایی دیده است. مسئله این است که خانواده من اهل مسافرت دسته‌جمعی و مهمانی‌های خانوادگی هستند ولی او به دلیل آن تصادف، نمی‌تواند زیاد بنشیند و از مهمانی‌های خانوادگی هم گریزان است. البته به نظرم ماجرای تصادف بهانه است و کلا درون گراست. حالا می‌گوید به همین دلیل قادر به ازدواج با یکدیگر نیستیم. راه‌حلی هست؟
به دلیل تصادف، مشکلات جسمانی برای این خانم پیش آمده و اگر شما شرایط جسمانی او را بپذیرید البته به شرطی که تصمیم‌تان احساسی محض یا از سر ترحم درباره او نباشد، مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد. هرچند باید از جزئیات میزان این مشکلات جسمانی آگاه شوید چون باید به زودی با خانواده‌تان هم در این باره صحبت کنید اما نکته بعدی که در پیامک‌تان به آن اشاره کرده‌اید، می‌تواند مشکل‌زا باشد.
تشخیص‌تان درست است
این دختر از رفت‌و‌آمد و حضور در جمع‌های فامیلی و دوستانه، گریزان است و این نشانه درون گرایی اوست که ظاهرا به درستی تشخیص داده‌اید. داشتن مشکل جسمی با نشستن روی صندلی، مراجعه به پزشک و ... قابل مدیریت است و این اصرار برای حضور نداشتن در چنین جمع‌هایی، به نظر چیزی فراتر از یک درد معمولی است. در ادامه به شما می‌گویم ازدواج با فرد درون گرا برای شما که برون گرا هستید، چه چالش‌هایی خواهد داشت.
تاثیر برون گرایی و درون گرایی در زندگی مشترک
درباره این‌که گفتید آیا راه‌حلی وجود دارد، باید خدمت‌تان عرض کنم از آن‌جا که ویژگی‌های شخصیتی، اغلب جنبه ارثی دارد و تغییر دادن آن‌ها به راحتی میسر نیست، مد نظر قرار دادن آن‌ها در زمان انتخاب همسر ضروری به نظر می رسد. یکی از معیارهای انتخاب همسر، در نظر گرفتن خصوصیات شخصیتی وی و همسانی آن با شخصیت فردی است ‌که می‌خواهد با او ازدواج کند. افراد درون گرا در واقع تمایل بسیار کمی به حضور در جمع دارند و بیشتر وقت خود را به مطالعه و فعالیت‌های ذهنی و انفرادی می‌گذرانند. در مقابل، برون‌گراها افرادی هستند که بیشتر به دنیای اطراف‌شان توجه می‌کنند، ارتباطات پیرامونی این افراد زیاد است یعنی اهل معاشرت، تفریح و شلوغی‌‌اند.
خانواده‌ها را از موضوع مطلع کنید
در اولین فرصت، خانواده‌تان را ازموضوع مطلع کنید تا با دقت بیشتری به بررسی این خانم بپردازید. در ضمن اگر بخواهید این ازدواج اتفاق بیفتد و رنگ خوشبختی را ببینید، بهترین گزینه پذیرش تفاوت‌هاست، پذیرشی دوجانبه یعنی تفریحات مشترک را پیدا کنید و شما هم مشکلات جسمانی او را بپذیرید و بدانید که این تفاوت‌ها چه مسائلی را بین شما دو نفر به وجود می‌آورد. از همین الان بدانید نمی‌توانید او را عوض و تیپ شخصیتی‌اش را شبیه خودتان کنید. همین مسئله تلاش برای تغییر، می‌تواند باعث اذیت دوطرف و منجر به اختلاف آن‌ها شود. بنابراین با چشمانی باز، تصمیمی آگاهانه بگیرید.
نویسنده : راهله فارسی | مشاور

http://www.banounews.ir/fa/News/178420/دختر-مورد-علاقه‌ام-از-مهمانی‌های-خانوادگی-گریزان-است!
بستن   چاپ