آریا بانو
ظرافت و لطافت زنانه داشته باشید
شنبه 5 مرداد 1398 - 00:53:59
آریا بانو -
ظرافت و لطافت زنانه داشته باشید
٢٤٠
٠
دنیای اطلاعات / شما جز خانم‌هایی هستید که در جمع، سیب را با پوست گاز می‌زنند یا از آن دسته خانم‌هایی هستید که در کمال طمأنینه و آرامش سیب را پوست کنده و آن را میل می‌کنند؟ این دو، وجوه متفاوت از دو خانمی است که هر کدام نوعی از خصلت رفتاری را دارند. اولی بی‌هیچ ابایی از اینکه بگویند این خانم بی‌کلاس است از خوردن میوه‌اش لذت می‌برد اما خانم دومی مدل سیب خوردنش را در شأن یک بانوی مبادی آداب می‌داند.
بدون نظر‌دهی در مورد خوب یا بد بودن هر کدام، قصد پرداختن به این مسئله را داریم که یک خانم در هر شرایطی که برایش پیش می‌آید یا هر موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد باید این نکته را مد نظر داشته باشد که او یک “خانم” است. این خانم بودن او به نقش یا سنی که دارد هم هیچ ربطی ندارد. حال می‌خواهد یک خانم مدیر باشد یا یک خانم خدمتکار یا معلم و یا خانمی خانه‌دار. ذات او به گونه‌ای است که وی را مجاب می‌کند برخی رفتارها را داشته باشد و برخی رفتارها را نداشته باشد و آن رفتاری که ما معتقدیم باید داشته باشد همان “ظرافت زنانه” است.
توسعه زنانگی
اما این رفتارها که مقوّم ظرافت زنانه یک خانم است به دو بعد تقسیم می‌شود:
1- بعد روانی و فکری
روان یک خانم به دلیل نوع جنسیتی که دارد لطیف و ملایم است اما اگر افکار او در راستای چنین لطافتی قرار نگیرد به خانمی مبدل شده که از ظرافت زنانه بهره‌ای نمی‌برد یا آن را از دست می‌دهد. به طور مثال دیدن فیلم‌های خشن و با میزان بالایی از صحنه‌های اکشن یا کتاب‌هایی با چنین مضمون، روان یک خانم را آزرده و خش‌دار می‌کند. حال بر طبق خلقیات دیگر، یا به یک خانم خشن تبدیل می‌شود یا دچار تنش‌های روانی می‌گردد.
2- بعد جسمی و رفتاری
بلند کردن اجسام سنگین، داد و بی‌داد هنگام دعوا و مشکلات، انتخاب شغل‌های مردانه یا انجام هر کاری که در خانه به دوش مردان است از ابعاد جسمی و رفتاری یک خانم در زدودن لطافت زنانه وی محسوب می‌شود. گاهی خانم‌ها انجام کارهای مردانه، انتخاب ورزش‌هایی خشن یا رفتاری اکشن را جزء افتخارات خود دانسته اما نمی‌دانند چه ضرری به جسم و روان خود زده و چگونه از “خود” واقعیشان دور می‌شوند.
در حقیقت یک خانم پتانسیل انجام کارهایی را دارد که مردها ندارند اما به دلیل برخی مسائل اجتماعی، ارزش‌های خود را نا‌دیده انگاشته و ظرافت خود را می‌کشد.
اما راهکار اصلی در این است که یک خانم واقعا اعتقاد داشته باشد جسم و روانش مانند یک گل است. گلی که نیاز به مراقبت، آرامش و رسیدگی دارد. این سه نیاز هم ابتدا باید توسط خود خانم پاسخ داده شود.
مراقبت از پوست، مو، اندام و به طور کل، بدن و از آنها مهمتر مراقبت از روحیه و اعصاب باید به یک اصل برای یک خانم تبدیل شود. رسیدن به آرامش با داشتن روابط اجتماعی مناسب، ورزش‌هایی مفید و خلاصه هر کاری که طراوت یک خانم را حفظ کند قابل دستیابی است.
البته غرض این نیست که خانم با نقش‌هایی که دارد به طور مثال شاغل بودن، همسر بودن یا مادر بودن، تمام زندگیش را رها کرده و فقط جلوی آیینه بنشیند و به خودش برسد یا دائم در باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های زیبایی، اندام و پوستش را شاداب کند. بلکه منظور ما این است تعادل بین خود، شغل و هر نقشی که دارد را رعایت کرده و از آنچه در توان‎اش است بیشتر کار نکشد.
با کارهای ساده‌ای می‌توان آغار راه رسیدن به ظرافت زنانه را کلید زد. استفاده از دستکش زمانی ‌که در حال شستن ظرف‌ها هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب زمانی که از خانه بیرون می‌روید، کمک گرفتن از دیگران هنگام بلند کردن اجسام سنگین و خلاصه هر کاری که لطافت و ظرافت شما را حفظ می‌کند می‌تواند آغاز این راه باشد.
و در آخر فراموش نکنید مراقب خودتان باشید که پژمرده نشوید. تا جوان هستید و قدرت و سلامتی دارید به خودتان برسید که اگر سن و سالتان از حدی بالا برود به سختی می‌توانید به شادابی روزهای قبل برگردید.

http://www.banounews.ir/fa/News/178325/ظرافت-و-لطافت-زنانه-داشته-باشید
بستن   چاپ