آریا بانو
انتخاب رژگونه ی متناسب با رنگ پوست
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 19:05:11
آریا بانو -
انتخاب رژگونه ی متناسب با رنگ پوست
١٦٨
٠
زیبامون / رژگونه یکی از ابزار محبوب آرایشی است که در انواع پودری، کرمی و مایع وجود دارد. پرکاربرد ترین نوع رژگونه، نوع پودری آن است. رژگونه ی پودری به راحتی روی پوست محو می شود و حالت طبیعی دارد و تنها عیب آن نسبت به رژگونه ی مایع، دوام کم آن است. اما رژگونه های مایع دوام بیشتری دارند ولی به راحتی محو نمی شوند و حالت طبیعی ندارند. خانوم هایی که به آرایش های ملایم و طبیعی علاقه دارند بهتر است از نوع پودری آن استفاده کنند و همچنین به خانوم هایی که پوست چرب و معمولی متمایل به چرب دارند، توصیه می شود از همین نوع پودری رژگونه استفاده کنند. اما خانوم هایی که پوستی خیلی خشک دارند بهتر است از نوع مایع استفاده کنند. برای دوام خیلی بیشتر رژ گونه در روزهایی که قرار است ساعت های زیادی آرایش بر روی پوست بماند بهتر است ابتدا کمی رژگونه مایع به روی گونه بزنیم، سپس کرم پودرمان را بزنیم و بعد از آن از رژگونه پودری استفاده کنیم. انتخاب رژگونه مناسب برای پوست های مختلف و چگونگی استفاده از رژگونه به عواملی بستگی دارد با زیبامون همراه باشید تا این عوامل را بررسی کنیم.

کیفیت و تاریخ انقضای رژگونه
برای جلوگیری از ایجاد لک و جوش باید از رژگونه های با کیفیت، مرغوب و اصل استفاده کنیم، همچنین نکته ی مهم دراستفاده از رژگونه نگاه به تاریخ انقضای آن است. رژگونه های تاریخ مصرف گذشته را دور بریزیم. خیلی از افراد زمانی که می بینند تغییری در ظاهر رژگونه به وجود نیامده است همچنان از آن استفاده می کنند با این که این کار به مرور زمان به سلامت پوست آسیب می رساند و باعث جوش می شود.
متناسب با رنگ پوست
راه های زیادی برای تشخیص رنگ دقیق پوست وجود دارد. برای مثال لباسی سفیدی بپوشید و جلوی آیینه بایستید یک گردنبند طلایی رنگ و یک گردنبند نقره ای رنگ را بر روی پوست خود قرار دهید اگر رنگ طلایی به پوست شما بیشتر آمد پوستتان به گرمی می زند و اگر نقره ای بیشتر می آمد پوستتان به سردی می زند. راه دیگر نگاه به رگ های دست است. اگر رگ دست شما به سبز نزدیک بود، پوست گرمی دارید و اگر به آبی نزدیک بود پوست سردی دارید.

پوست روشن
اگر پوست روشنی دارید، از رژگونه های روشن استفاده نکنید. رنگ هایی مانند: هلویی، صورتی ملایم و مرجانی مناسب پوست شما هستند.
پوست گندمی
رنگ های صورتی و هلویی برای این نوع رنگ پوست هم مناسب است با این تفاوت که بهتر است به صورت تیره تر از آن استفاده کنیم.
پوست سبزه
رنگ های آجری، قرمز، سرخابی، قهوه ای و پرتقالی رنگ های مناسب با این رنگ پوست است.

انتخاب رژگونه مناسب با رنگ چشم
برای کسانی که رنگ چشمی آبی دارند رژگونه های صورتی و هلویی مناسب است و رژگونه های قهوه ای درخشش چشمان آبی را کم می کند.
برای کسانی که چشمانی قهوه ای دارند رنگ های اناری، جگری و گوجه ای مناسب است و رنگ های خنثی و طیف قهوه ای فروغ این رنگ چشم را کاهش می دهد.
طیف رنگی صورتی برای کسانی که رنگ چشم سبز دارند مناسب است و باعث می شود رنگ چشم جلوه کند.

فرم صورت را در زدن رژگونه در نظر بگیرید.
• اگر صورت گردی دارید رژگونه را روی برجستگی گونه بزنید.
• اگر صورت بیضی شکل و کشیده ای دارید رژگونه را روی نیمه ی بیرونی برجستگی گونه بزنید.
• اگر فرم صورتتان به شکل قلب است یعنی فک از استخوان های پیشانی و گونه باریک تر است، رژگونه را با حرکات دورانی بر روی قسمت برجسته گونه به سمت بیرون بزنید.
• اگر صورت مستطیل شکلی دارید رژگونه را کمی افقی تر در امتداد گونه بزنید.
• صورت های مربعی شکل هم بهتر است رژگونه را برروی برجستگی گونه به صورت دورانی بزنند.

انتخاب قلم موی مناسب برای زدن رژگونه
برای زدن رژگونه بهتر است از قلم موی پر مو و متوسط استفاده کنیم. قلم موهای خیلی بزرگ باعث می شوند مقداری زیادی پودر خارج از قسمت مد نظر پوست زده شود، . برای زدن رژگونه های روشن تر و هایلایتر ها بهتر است از قلم موهای باد بزنی استفاده کنید که پودر را خوب پخش و یک نواخت می کنند.

برای محو کردن رژگونه های مایع بر روی پوست بهتر است از اسفنج نم دار استفاده شود.

رژگونه را بر اساس رنگ لباس و فصل انتخاب کنید.
این کار به زیبایی شما کمک چندانی می کند. تابستان فصل رنگ های شاد و روشن است و همچنین رژگونه های شاینی و اکلیلی مخصوصا روی پوست های برنز جلوه ی زیبایی دارند.
• اگر لباس سفید، کتان و یا گلدار انتخاب کرده اید، رژگونه های مرجانی هارمونی جالبی با این نوع لباس ایجاد می کند.
• اگر رنگ لباستان خنثی و کمرنگ است بهتر از رژگونه ی صورتی استفاده کنید.
• رژگونه های صدفی با انواع لباس هماهنگی دارد اما بهتر است با لباس های تیره تر استفاده شود.
• رژگونه ی هلویی برای لباس های ساده، ساتن، رنگ شربتی و صورتی پررنگ مناسب است.

http://www.banounews.ir/fa/News/177757/انتخاب-رژگونه-ی-متناسب-با-رنگ-پوست
بستن   چاپ