آریا بانو
روش‌های سنتی و خانگی برداشتن خال گوشتی
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 16:48:14
آریا بانو -
روش‌های سنتی و خانگی برداشتن خال گوشتی
٥
٠
ستاره / در صورتی که تمایل به استفاده از روش‌های پزشکی و درمان‌های دارویی برای برداشتن خال گوشتی خود نیستید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای این کار استفاده کنید. در ادامه به توضیح تعدادی از این روش‌ها خواهیم پرداخت:
1. روغن کرچک
روغن کرچک ماده‌ای است که استفاده مکرر از آن به مرور زمان باعث نرم شدن و محو شدن ظاهر خال گوشتی خواهد شد.
2. گیاه آلوئه ورا
آلوئه ورا نیز گیاهی است که استفاده آن برای مدت طولانی می‌تواند باعث از بین رفتن خال گوشتی شود. با این روش هیچ گونه جای زخمی نیز پس از از بین رفتن خال بر جایی نخواهد ماند.
3. سرکه سیب
سرکه سیب حاوی اسید ملایمی است که استفاده از آن به مرور زمان باعث تحریک و سوختن و در نتیجه از بین رفتن پوست خواهد شد؛ بنابراین در صورتی که از آن بر روی خال استفاده شود به مرور زمان باعث از بین رفتن پوست خال و محو شدن آن می‌شود.
4. محلول ید
مصرف طولانی مدت از محلول رقیق شده ید موجود در بازار یک روش خانگی برای از بین بردن پوست خال و درنتیجه کاهش سایز و ظاهر خال گوشتی خواهد شد.
5. سیر
سیر نیز از جمله مواد طبیعی به شمار می‌آید که حاوی مقادیری از اسید‌های ملایم و طبیعی است. استفاده مداوم از این ماده یک روش خانگی موثر برای از بین بردن خال گوشتی خواهد بود
6. عسل
عسل یک نوع ماده طبیعی برای درمان انواع لکه‌های پوستی است. همچنین استفاده منظم از عسل باعث نرم شدن بافت خال گوشتی و نیز از بین بردن این زائده پوستی خواهد شد.
7. جوش شیرین
جوش شیرین نوعی اسید خانگی است که استفاده مداوم از آن بر روی پوست خال باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن خال گوشتی خواهد شد.
8. استفاده از قرص آسپرین
استفاده از پودر قرص آسپرین به همراه آب بر روی خال گوشتی به مرور زمان باعث خشک شدن بافت خال و درمان آن خواهد شد. توجه کنید که از این روش با مشورت پزشک استفاده شود.
9. استفاده از نمک و آب آناناس
نمک ماده‌ای است که استفاده مرتب از آن باعث خشک شدن پوست خال خواهد شد. همچنین اسید سیتریک موجود در آب آناناس نیز به کمرنگ شدن ظاهر و اندازه خال گوشتی کمک خواهد کند. همچنین آناناس خاصیت ترمیم کردن و بازسازی پوست زیرناحیه خال را نیز دارد.
10. روغن درخت چای
در صورتی که روغن درخت چای به صورت موضعی در محل خال گوشتی به طور روزانه استفاده شود، باعث از بین رفتن و محو شدن خال گوشتی خواهد شد. این روش از زمان‌های خیلی دور تا کنون برای درمان این عارضه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
11. استفاده از آب میوه‌های ترش
همه میوه‌های ترش از جمله لیمو، نارنج، سیب ترش و ... حاوی اسید سیتریک هستند. استفاده مداوم از این میوه‌ها به تدریج موجب از بین رفتن و درمان خال گوشتی خواهد شد.
12. استفاده از سفیده تخم مرغ
قرار دادن سفیده تخم مرغ بر روی خال گوشتی به‌طور منظم و مداوم باعث از بین رفتن سلول‌های مرده موجود در خال گوشتی در نتیجه محدود شدن آن خواهد شد. همچنین این ماده باعث بازسازی پوست زیر خاک نیز می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/177715/روش‌های-سنتی-و-خانگی-برداشتن-خال-گوشتی
بستن   چاپ