آریا بانو
چند راهکار عملی برای کنترل استرس
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 13:46:41
آریا بانو - سلامانه: آموزش مهارت‌های مدیریت استرس بر میزان استرس ادراک‌ شده را کاهش می‌دهد که علت آن یادگیری چگونگی مواجهه با مشکلات و دشواری‌های غیرقابل‌اجتناب زندگی و کنار آمدن بهتر با استرس و رویدادهای ناخوشایند زندگی از بعد عملکردی است. در ادامه به یکسری راهکارها برای کنترل استرس اشاره می‌شود. • تنفس عمیق: یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت استرس در زمانی که فرد ناخواسته به طور طولانی‌مدت در معرض استرس‌های بالا قرار می‌گیرد، توجه و انجام تنفس‌های عمیق است. توصیه می‌شود فرد در مواجهه با استرس بالا چند دقیقه آرام بنشیند و چند بار تنفس عمیق انجام دهد.
• تمرین مثبت‌اندیشی: همه می‌دانیم تمرکز بر تفکرات منفی می‌تواند فرد مستعد را به سمت ایجاد یا تشدید بیماری ام‌اس سوق دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد مثبت‌اندیشی را در مورد همه امور زندگی خود تمرین کنند تا از بروز عوارض استرس بر بدن پیشگیری شود.
• بروز احساسات: مطالعات علمی در مورد افراد مبتلا به بیماری ام‌اس نشان داده بیشتر افراد درونگرا به این بیماری مبتلا می‌شوند. علت آن است که افراد درونگرا در مواجهه با هر نوع اضطراب و هیجان به جای بروز دادن و کنترل کردن، آن را در خود ذخیره و انباشته می‌کنند. این مساله امکان تحریک‌پذیری سیستم عصبی آنها بروز بیماری ام‌اس را در صورتی که مستعد بروز آن باشند، افزایش می‌دهد.
• تسلط بر خود: طبیعتا، خشم و عصبانیت از جمله مواردی است که سیستم عصبی هر فردی را تحریک‌پذیرتر می‌کند و استرس می‌تواند عاملی برای افزایش بروز عصبانیت باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود شیوه زندگی آرام و دور از تنش عصبی را برگزینید.

http://www.banounews.ir/fa/News/177570/چند-راهکار-عملی-برای-کنترل-استرس
بستن   چاپ