آریا بانو
قرص گیاهی کاهش‌دهنده قندخون
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 10:44:10
آریا بانو - سلامانه: افزایش قند خون (دیابت)، به عنوان مسئله ای مهم در حوزه سلامت، یکی از بیماری های فراگیری است که شیوع آن همگام با بروز عواملی مانند زندگی ماشینی و کاهش تحرک، رو به گسترش است.
این بیماری تحت عناوین دیابت نوع اول و دیابت نوع دوم شناخته شده است: در دیابت نوع اول، امکان تولید هورمون انسولین در لوزالمعده از بین می رود یا کاهش می یابد. بنابراین میزان انسولین تولید شده جهت کاهش قند خون، کافی نمی باشد.
در دیابت نوع دوم، کاهش حساسیت گیرنده های سلولی به انسولین، باعث اختلال در عملکرد طبیعی این ماده می شود. با توجه به عوارض جبران ناپذیر این بیماری در ایجاد آسیبهای کلیوی و بینایی، کنترل و درمان آن از اهمیت ویژهای برخوردار است. یکی از روشهای کنترل دیابت، به ویژه در ابتدای دوره ابتلا به این بیماری، استفاده از گیاهان دارویی به منظور کاهش میزان قندخون است.
گیاه گالگا با نام علمی Galega officinalis ،دارای اثر کاهندگی قند خون بوده و ماده گاله ژین موجود در آن ، الگویی برای ساخت داروی متفورمین بوده است.گیاه گالگا ، سال های متمادی در بسیاری از کشورها، جهت کنترل بیماری دیابت مورد استفاده قرار گرفته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/177484/قرص-گیاهی-کاهش‌دهنده-قندخون
بستن   چاپ