آریا بانو
آغاز دور جدید اجراهای تماشاخانه "ملک" / آغاز اجرای "درمیان آب ها" در کارگاه نمایش/ پوستر نمایش "چند زندگی سگی" منتشر شد
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:52:14
آریا بانو - خبرهایی از تئاتر.


به گزارش هنرآنلاین ، دور جدید اجراهای تماشاخانه "ملک" از بیست و هشتم تیر ماه آغاز شده است.
با روی صحنه رفتن نمایش های "این یک تیتر زرد نیست" از بیست و هشتم تیرماه 1398 به نویسندگی مهدی ضیا چمنی و کارگردانی الهام کردا و "افعال بى قاعده" به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی، دور جدید اجراهای این تماشاخانه آغاز شده است.
نمایش "این یک تیتر زرد نیست" با بازی یاسمین ابراهیمی زاده، هیلا اسکویی، بی تا حاجیان، نیکی حشمتی، حامد رجائی، نازنین شعبانی، الهام شفیعی، ترانه شیر محمدی، آرمان صفری ، نگین عنصری و حضور موسسه فرهنگی و هنری "این/جا میان شهر" به عنوان تهیه کننده اثر نمایشی، امیر سپهر تقی‌لو مجری طرح، سمانه زندی‌نژاد مشاور کارگردان و امیر قالیچی روابط عمومی از بیست و هشتم تیرماه 1398 اجراهای خود آغاز کرده است.
همچنین نمایش "افعال بى قاعده" با بازی الهام میرشفیعى، طلیعه ایمانى، فروغ کوهى، نورآرش چارلى، عرفان داداشیان، پایار الله یارى، باران فرد، شهرزاد رحمانى، پریا حیدری، مهرداد بهاالدینى و با صداى صابر ابر، پانته آ پناهى ها به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی و هنری "این/جامیان شهر" و حضور صابر ابر مشاور پروژه، امیر سپهر تقی لو مجری طرح، مهدیه صمدى دستیار کارگردان و برنامه ریز و صالح علوى زاده، نفیسه زارع مشاور کارگردان از بیست و نهم تیرماه 1398 به روی صحنه رفته است.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این دو اثر نمایشی می توانند به سایت www.TIK8.com مراجعه فرمایند.
شایان ذکر است تماشاخانه ملک پس از یک ماه توقف اجراهای نمایشی خود به علت مشکلات ایجاد شده از سوی یکی از گروه های نمایشی تحت قرارداد خود، دور جدید اجراهای خود را با به صحنه بردن این نمایش آغاز کرده است وهمچون گذشته صمیمانه میزبان و پذیرای حضور دلگرم کننده اصحاب رسانه، فعالان حوزه تئاتر و علاقه مندان تئاتر در این مجموعه هنری خواهد بود.
آغاز اجرای "درمیان آب ها" در کارگاه نمایش
اجرای نمایش "درمیان آب ها" به کارگردانی سامره رضایی دوشنبه شب 31 تیر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه تئاتر، تلویزیون، سینما و عکاسی در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز شد.
سامره رضایی طراح و کارگردان نمایش "در میان آب‌ها" پس از پایان اجرای اول این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور پرتعداد مخاطبان در اولین اجرای نمایش بیان کرد: امروز اگرچه روز اول اجرای نمایش ما بود و ما به دلیل فرصت کمی که داشتیم حتی اجرای ژنرال هم نداشتیم، اما بسیار خوشحالم که در حضور شما تماشاگران فهیم تئاتر شاهد یک اجرایی بودیم که با حضور شما عزیزان حال و هوای دیگری داشت.
وی ضمن تقدیم اجرای اول نمایش به سجاد افشاریان گفت: امروز ما علاوه بر حضور شما عزیزان مفتخر به میزبانی مجید سعیدی یکی از هنرمندان تاثیرگذار حوزه عکاسی هستیم که با حضور مستمر خود در کشور افغانستان نقش بسیار مهمی در به نمایش گذاشتن چهره خشونت‌بار جنگ به دنیا داشته و من امشب می توانم از حضورش در اجرای اول بهره‌منده شوم.
سجاد افشاریان نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر پس از پایان اجرای این اثر نمایشی گفت: به طور حتم دیدن این اثر نمایشی را به همه مخاطبان تئاتر توصیه خواهم کرد. به اعتقاد من این اثر نمایشی از جمله آثاری است که به لحاظ فرم اجرایی می‌داند که قرار است چه تاثیری روی مخاطب داشته باشد و این نکته مهمی است که حتما باید به آن توجه داشت.
وی افزود: نمایش‌هایی چون "در میان آب‌ها" از جمله آثار نمایشی هستند که شباهت های زیادی به تئاتر مستند داشته و دارای پیامی هستند که قطعا اولین تاثیر آن روی فهم اجتماعی است. آفرین به گروه اجرایی که روی یک محتوای بسیار ارزشمندی کار کردند که اشاعه و تبلیغ از امروز به عهده ماست و ما باید تلاش کنیم تا به طیف بیشتری از مخاطبان برسد.
نمایش "درمیان آب‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سامره رضایی و بازی سامره رضایی، مجتبی موسوی هر روز ساعت 18 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود این در حالی است که افشین عزیزی آهنگساز، مهدی پردل مجری طرح، حسن شبانکاره طراح صدا، پدرام رضوانی طراح نور، سمانه داودی پارسال طراح لباس، الهام احمد پور دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و پانیذ شکری و آرزو خاوری منشی صحنه دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل میدهند.
این نمایش روایتی مستند و الهام گرفته از زندگی سامره و مجتبی (دو تبعه افغان متولد ایران) در دوران مهاجرت در ایران و مواجهه آنها با مهاجرت قاچاق به اروپا در سال 2015 است.
برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.
پوستر نمایش "چند زندگی سگی" منتشر شد
احسان امانی درمورد نمایش چند زندگی سگی گفت سعی بر این دارم که احساسات متفاوتی را ازدر 80 دقیقه به مخاطب منتقل کنم. گاهی میخندد، گاهی فکر می‌کند و گاهی هم قضاوت.
وی افزود: فروردین 97 تمرین های کار شروع شد. تکنیک فاصله گذاری به وضوح در کار دیده می‌شود.
نمایش چند زندگی سگی از 24 مرداد تا 2 شهریور در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان به اجرا در می‌آید.
از عوامل نمایش عشق سگی می‌توان به طراح، نویسنده و کارگردان: احسان امانی، بازیگران (به ترتیب حروف الفبا): پویا باغی، پریا جعفرمحمدی، یاسمن حسینی، عرفان رضوی، کیان طایفه، شکیلا علی پناهی، آرین کبیری، ملیکا کیارستمی، مهدی ملک، شقایق موسوی و علی هدایتی، دستیار کارگردان: کیمیا شاهرخی، مدیر تولید: علی هدایتی، مدیر صحنه: سیاوش آرام، طراح گریم: طهورا نبیان، طراح پوستر: آرین کبیری، گروه ساخت تیزر: کارگردان تیزر: احسان امانی، تصویربردار: ایلا حقیقی، میلاد مشتاق، نورپرداز: علی حبیبی، تدوین: محمدرضا جعفری معطر، عکاس: فاطیما اسماعیلی، ایلا حقیقی و مشاور امور رسانه: ناصر ارباب اشاره کرد.
در خلاصه نمایش چند زندگی سگی آمده است: هیچ آدمی بد نیست، این شرایط که باعث میشه آدم‌ها کارهای وحشتناکی انجام بدن و مثل سگ به جون هم بیافتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/177299/آغاز-دور-جدید-اجراهای-تماشاخانه-"ملک"---آغاز-اجرای-"درمیان-آب-ها"-در-کارگاه-نمایش---پوستر-نمایش-"چند-زندگی-سگی"-منتشر-شد
بستن   چاپ