آریا بانو
گیشه به کام نوید محمدزاده
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 09:43:19
آریا بانو -
گیشه به کام نوید محمدزاده
٢٤٩
٠
خراسان / به تازگی نام نوید محمدزاده به بهانه فروش خوب فیلم «سرخ‌پوست» و «متری شیش‌ونیم»، همراه با لقب‌ مرد 38 میلیاردی سینما یا پرفروش‌ترین بازیگر سال 98 دیده می‌شود. فیلم «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی تاکنون 11 میلیارد تومان فروخته و «متری شیش‌ونیم» 27 میلیارد تومان در گیشه فروش داشته که در مجموع می‌شود حدود 38 میلیارد. اما از ابتدای سال 98 تا امروز شرایط اکران فیلم‌ها و کیفیت آثار طوری بوده که باعث شده مسیر 38 میلیاردی شدن این ستاره هموار شود و شاید اصلا رقم 38 میلیارد برای بازیگری مانند نوید محمدزاده، آن هم در چنین شرایطی، اتفاق عجیب‌وغریبی نباشد.
حذف یک رقیب جدی
«متری شیش‌ونیم» در اکران نوروزی رقیبی جدی به نام «رحمان 1400» داشت. این فیلم در اکران نوروزی پس از یک ماه اکران توقیف شد، اما در همین مدت 22 میلیارد تومان فروخته بود و با فاصله زیاد نسبت به «متری شیش‌ونیم» در صدر جدول فروش قرار داشت. «متری شیش‌ونیم» در آن زمان 15 میلیارد فروخته بود. بنابراین مهم‌ترین رقیب «متری شیش‌ونیم» کنار رفت و این فیلم به جایگاه اول جدول فروش رسید. اگر «رحمان 1400» توقیف نمی‌شد و فروش فیلم «ما همه با هم هستیم» به آن اضافه می‌شد، شاید این موفقیت نصیب محمدرضا گلزار و نام او به عنوان بازیگر پرفروش امسال مطرح می‌شد.
حضور رقبای ضعیف
هرچند که معمولاً فیلم‌های کمدی رقبای قدری برای آثار اجتماعی و غیرکمدی هستند و در گیشه سینمای ایران موفق‌ترند، اما هر فیلم کمدی را هم نمی‌توان رقیب قدر نام‌گذاری کرد. «متری شیش‌ونیم» و «سرخ‌پوست»، هرکدام در زمان اکران خود رقبای ضعیفی در سبد فیلم‌های کمدی داشتند که باعث شد اوضاع به نفع این دو فیلم و نوید محمدزاده پیش برود. «ما همه با هم هستیم» تنها امید گیشه به حساب می‌آمد که همزمان با یکی از این دو فیلم (سرخ‌پوست) اکران شده بود اما بعد از رونمایی مشخص شد ضعف مفرط فیلم نامه، اجازه موفقیت به این فیلم نمی‌دهد.
رقیب مهم در انتظار مجوز اکران
دو فیلم نوید محمدزاده در اکران امسال، یک رقیب بزرگ داشته که هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است. اگر فیلم کمدی «زیرنظر» به کارگردانی مجید صالحی که مدت‌هاست در صف دریافت پروانه نمایش است، مجوز اکران می‌گرفت و نوروز یا عید فطر اکران می‌شد، اکنون احتمالاً نام رضا عطاران و امیر جعفری در فهرست پرفروش‌ترین بازیگران سال 98 وجود داشت و شاید نوید محمدزاده در رده‌های بعدی قرار می‌گرفت. «زیرنظر» سومین مانعی بود که در مسیر 38 میلیاردی شدن از سر راه نوید محمدزاده برداشته شد.
2 فیلم درخشان
واضح است که این موارد، چیزی از ارزش‌های دو فیلم «متری شیش‌ونیم» و «سرخ‌پوست» کم نمی‌کند و نوید محمدزاده با دو تا از بهترین فیلم‌هایش روی پرده سینما حضور دارد. «متری شیش‌ونیم» تصویر متفاوتی از پلیس نشان می‌دهد، شخصیت او را به چالش می‌کشد و برای پرداختن به موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، شعار نمی‌دهد. این فیلم بازیگر خوبی مانند پیمان معادی دارد که یکی از بهترین بازی‌هایش را در آن به نمایش گذاشته. فیلم «سرخ‌پوست» هم با خلق یک فضای مرموز، قصه معمای جذاب و پرکششی را در لوکیشن زندان که کمتر در فیلم‌های سینمای ایران می‌بینیم، روایت می‌کند. نوید محمدزاده در این فیلم به خوبی در نقش رئیس میان‌سال، درونگرا و مغرور یک زندان ظاهر شده و بازی بسیار باورپذیر و متفاوتی داشته است.
مائده کاشیان

http://www.banounews.ir/fa/News/177123/گیشه-به-کام-نوید-محمدزاده
بستن   چاپ