آریا بانو
ترفندهای زیبایی با روغن نارگیل
دوشنبه 31 تير 1398 - 13:17:43
آریا بانو -
ترفندهای زیبایی با روغن نارگیل
٣٤٣
٠
منودلیار / روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی در جهان است و خواص بی شماری دارد؛ در زیبایی پوست، تغذیه و زیبایی مو ها می توانی خواص بی نظیر این روغن طبیعی و گیاهی را ببینی. روغن نارگیل یکی از پرخاصیت ترین روغن های طبیعی است که گیاهخواران و وگان ها نیز می توانند به راحتی از خواص آن بهره ببرند. این روغن مرطوب کننده ای عالی و بسیار خوش بو است که به علت خواص بیشمار آن، در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. امروز هم می خواهیم برخی از خواص این روغن پرطرفدار را بررسی می کنیم.
روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست های خشک و حساس است. می توانی از آن برای قسمت های مختلف بدن استفاده کنی و حتی آن را به پوست صورت بمالی اما اگر پوست چربی داری بهتر است از این روغن نیز مانند وازلین برای صورتت دوری کنی. این روغن برای قسمت هایی از بدن که پوسته پوسته شدند نیز بسیار مناسب است و باعث هیدراته کردن پوست می شود.
نرم کننده مو
مو ها را به روغن نارگیل آغشته کرده، پس از 30 دقیقه با شامپو بشور و از درخشندگی و لطافت مو هایت لذت ببر.
جلوگیری از سفیدی زودرس موها
برگ کاری را پودر کن و سپس با مقداری آب مخلوط کرده تا حالت خمیر پیدا کند. آن را با دو پیمانه روغن نارگیل مخلوط کن و بجوشان تا آب آن تبخیر شود. پس از خنک شدن، در ظرفی نگه داری کن و 2 تا 3 بار در هفته مو هایت را با آن ماساژ داده و بگذار تمام شب بماند.
اسکراب خانگی
برای تهیه اسکراب خانگی، کافی است روغن نارگیل را با کمی نمک یا شکر مخلوط کنی و بر روی پوست ماساژ دهی. 1/2 پیمانه شکر قهوه ای، 1/2 پیمانه نمک، 1 قاشق غذاخوری لیمو، 1 قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به خوبی مخلوط و هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب استفاده کن.
خشکی پاها
مقداری از این روغن را به پاها بزن، جوراب به پا کن و بگذار یک شب روی پا هایت بماند تا کاملا پوست را نرم و تغذیه کند.
مرطوب کننده بدن
روغن نارگیل و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کن و از آن به عنوان مرطوب کننده برای پوست بدنت استفاده کن.
آبرسان لب ها
از آنجایی که روغن نارگیل یک مرطوب کننده و آبرسان بسیار قوی است که برای نرمی پوست نیز استفاده می شود، برای نرم کردن لب ها نیز می تواند به عنوان یک اسکراب و بالم لب طبیعی استفاده شود. برای درست کردن این بالم لب خانگی می توانی قسمت جامد این روغن را داخل یک قوطی کوچک یا قالب های طرح دار یخ بریزی و با چند قطره روغن معطر مثل عصاره لیمو و پرتقال یا اسطخودوس و رز نیز آن را ترکیب کنی و بگذاری داخل فریزر تا یخ بزند. حالا اگر آن را در قالب سیلیکونی یخ ریخته ای که آن را بیرون آورده، داخل ظرف های شیشه ای بریز و در یخچال نگهداری کن و هر بار که می خواهی لب هایت را با این بالم جذاب مرطوب و نرم کن. برای درست کردن اسکراب روغن نارگیل هم آن را با کمی عسل و شکر قهوه ای ترکیب کرده و آن را روی لب هایت ماساژ بده تا پوست های مرده از روی لب ها جدا شوند و لب هایی جوان و نرم داشته باشی.
درمان آفتاب سوختگی
روغن نارگیل دقیقا مانند آلوئه ورا جزو یکی از درمان طبیعی فوق العاده برای درمان آفتاب سوختگی است. این روغن به دلیل خاصیت آب رسانی، ضد التهابی و نرم کنندگی خوبی که دارد می تواند آفتاب سوختگی های ملایم را ظرف مدت چند روز برطرف کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/176798/ترفندهای-زیبایی-با-روغن-نارگیل
بستن   چاپ