آریا بانو
تأثیرات بخور پوست صورت
شنبه 29 تير 1398 - 10:33:13
آریا بانو -
تأثیرات بخور پوست صورت
٢٥٨
٠
سیب سبز / بخور دادن پوست صورت چه تاثیراتی روی آن می تواند بگذارد با بخوردادن صورت چه تغییراتی در آن به وجود می آید بخور همراه با چه موادی تاثیر بیشتر و بهتری روی پوستمان میگذارد.
حتما شما هم درباره فواید استفاده از بخور شنیده‌اید، نظرات مختلفی درباره استفاده از بخور وجود دارد و برخی‌ها معتقدند استفاده از بخور حتی می‌تواند به درمان آکنه و جوش‌ها کمک کند. دستگاه هایی مخصوص بخور وجود دارند که در آرایشگاه‌ها از آنها استفاده می‌شود و آرایشگران هم استفاده از بخور را به مشتریان توصیه می‌کنند. بخور می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مانند اگزما مفید باشد و رطوبت کافی و مناسبی را به پوست برساند. می‌توان از برخی گیاهان دارویی هم در بخور استفاده و پوست را تغذیه کرد. اگر شما هم دوست دارید از بخور برای پوست‌های خود استفاده کنید، حتما این مطلب را بخوانید.
بخور چه تاثیری بر پوست دارد؟
وقتی پوست یک مدتی در معرض آب یا بخار آب قرار بگیرد طبیعتا رطوبت را جذب می‌کند، حمام، استخر و سونای مرطوب همگی به پوست رطوبت می‌دهند مثلا اگر 10 تا 15 دقیقه در حمام باشید رطوبت کافی جذب پوست می‌شود و وقتی ما از حمام خارج می‌شوید احساس می‌کنید پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر دارید اما این حالت پوست بعد از گذشت زمان کوتاهی از بین می‌رود و پوست شما تبدیل به همان پوست قبلی می‌شود و به‌علت این‌که شما در روز نمی‌توانید چندین‌بار به حمام بروید قید داشتن این پوست را می‌زنید اما برای داشتن این شفافیت و طراوت یک راه‌حل خوب و ساده وجود دارد و آن استفاده از بخور است.
استفاده از بخور آن هم در آب و هوای خشک ایران راه‌حل بسیار کاربردی است، بخورهایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند به 2شکل هستند یک نوع آن دستگاه‌های بخور آرایشی هستند که طریقه استفاده از آن این است که کل صورت را به‌مدت 20 تا 30 دقیقه در دستگاه‌ها بگذارید تا پوست رطوبت موردنیازش را جذب کند، بخار این دستگاه‌ها گرم و حتی داغ است که استفاده طولانی‌ از آن می‌تواند برای جوانی و ‌تازگی پوست مضر باشد و بهترین راه استفاده از این دستگاه این است که صورت به‌طور مستقیم روی دستگاه بخور قرار نگیرد.
چطور از دستگاه استفاده کنیم؟
اگر از این دستگاه برای مرطوب‌کردن پوست استفاده می‌کنید باید روزی 2 تا 3 بار این کار را تکرار کنید تا پوست‌تان مرطوب شود اما با توجه به مشغله زیاد و زندگی در جامعه صنعتی امروز بیشتر شما وقت این را ندارید که روزی 2 تا 3 مرتبه این کار را انجام دهید. پس بهتر است یک راه‌حل عملی‌تر پیدا کنید تا در کنار انجام کارها و فعالیت‌های روزانه‌تان از پوست‌تان هم محافظت کنید. این راه‌حل زمان زیادی است که پیدا شده آن هم استفاده از دستگاه‌های بخوری است که شما می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌‌ای از فضای محیط خانه یا محل کارتان قرار دهید تا 24 ‌ساعته برای‌تان تولید بخار کند.
این بخورها به 2 صورت بخار گرم و بخار سرد در محیط قابل استفاده هستند و شما با استفاده از این دستگاه‌ می‌توانید در هر فصل از سال از آن استفاده کنید. اگر بخور 24 ساعته در یک محیط روشن باشد حدود 70 تا 80 درصد رطوبت به فضای شما اضافه می‌شود و شما به رطوبتی که پوست‌تان برای شاداب‌شدن نیاز دارد، می‌رسید. علاوه بر این، بخور بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل اگزما و اتوپی را درمان می‌کند زیرا درمان این بیماری‌ها بالا بردن رطوبت هواست و متاسفانه کسانی که دچار این بیماری‌ها می‌شوند کودکان هستند که خیلی راحت با استفاده از بخور درمان می‌شوند.
رابطه بخور و جوش!
بعضی‌ها اعتقاد دارند که استفاده از بخور باعث از بین‌رفتن این جوش‌ها می‌شود اما پزشکان این توصیه را به شما نمی‌کنند زیرا وقتی شما به پوست‌تان رطوبت می‌رسانید مطمئنا آن مجراهای خروج چربی باریک‌تر می‌شوند و احتمال مسدود‌شدن‌شان بیشتر است در نتیجه ممکن است نه تنها جوش‌ها از بین‌ نروند بلکه جوش‌های بیشتری درصورت شما پدیدار شود، پس استفاده از بخور راهی برای درمان جوش نیست.
نم‌دار نگهش‌دار!
حال که پوست‌تان را مرطوب کرده‌اید باید سعی کنید این رطوبت را حفظ کنید، برای حفظ رطوبت پوست باید از کرم‌های چرب‌کننده و مرطوبت‌کننده استفاده کنید، به این شکل که بعد از رساندن رطوبت به پوست زمانی‌که احساس کردید روزنه‌های پوست‌تان بسته شده است و پوست‌تان شفاف‌شده با توجه به نوع پوست‌تان از این کرم‌ها استفاده کنید.
با گیاهان‌پوست را زنده کنید
بعضی از خانم‌ها که از بخورهای آرایشی استفاده می‌کنند در مخزنی که در این دستگاه‌ها وجود دارد گیاهان دارویی می‌ریزند ، به‌طور مثال از گل بابونه برای شفاف‌کردن پوست و گل‌ختمی برای نرم و لطیف‌کردن پوست استفاده می‌کنند اما پزشکان این مسئله را رد می‌کنند زیرا پوست خارجی که در معرض این بخار قرار می‌گیرد یک بافت مرده است و این گیاهان نمی‌توانند تاثیری بر این لایه خارجی بگذارند؛ شفافیت و تازگی که شما بعد از استفاده از این گیاهان احساس می‌کنید همان حالتی است که بخار آب به‌صورت شما می‌دهد، البته این داروها برای بعضی بیماری‌های ریوی مفید هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/175989/تأثیرات-بخور-پوست-صورت
بستن   چاپ