آریا بانو
با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 14:38:06
آریا بانو - یک جامعه‌شناس اجتماعی گفت: خانواده‌ها با دادن مهارت‌های رفتاری و تقویت شخصیت هر فرد در جهت مصون نگه‌داشتن اعضای خانواده خود از آسیب‌های اجتماعی بالاخص مواد مخدر تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، گنجی درباره لزوم ارائه برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در سنین پایین گفت: افراد معمولاً در سنین پایین آموزش‌پذیری بیشتری دارند، وقتی افراد مرز سنی ٣٠-٤٠-٥٠ سالگی را رد کرده باشند دارای شخصیت با ثباتی می‌شوند و در آموزش‌پذیری ضعیف می‌شوند.
این جامعه‌شناس اجتماعی افزود: بهترین سن برای آموزش‌پذیری معمولاً دو و سه سال قبل از بلوغ می‌باشد که افراد بیشترین آموزش‌پذیری را دارند.
گنجی ادامه داد: در مورد آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و موادمخدر باید قبل از بلوغ و تا سن ٢٤-٢٥ سالگی آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها به نوجوانان و جوانان داده شود تا این آموزش‌ها مثمرثمر واقع شود.
وی در ادامه به چگونگی رفتار خانواده‌ها با فرزندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هر خانواده و فردی مشخصه و مولفه‌ی شخصی خودش را دارد، نمی‌شود یک فرمول مشخص و از پیش تعیین شده را داشت که رفتار خانواده با فرزندشان چگونه باشد اما مسئله مهم آن است که رفتار خانواده باید طوری باشد که فرزند فضای بیرون خانواده را به فضای درون خانواده ترجیح ندهد.
این جامعه‌شناس اجتماعی بیان کرد: برای حل این موضوع که بچه‌ها در سنین رشد فضای بیرون از خانه برایشان اولویت دارد، باید پدر و مادر فضای خانه را طوری آماده کنند که بچه‌ها مشتاق حضور در خانه و هم صحبتی با والدین باشند و همچنین مشارکت در امور خانه داشته باشند.
گنجی ادامه داد: در خانواده‌هایی که پدر و مادر گوش شنوا برای فرزندانشان هستند و بدون سرزنش و با آگاهی با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند تقریبا فرزندان از آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای آن در امان هستند، زیرا فرزند مهارت‌های زندگی را آموخته و می‌تواند در مواجه با آسیب واکنش مناسبی نشان دهد.
وی با اشاره به هرم رفتاری مازلو گفت: یکی از نیازهای انسان از نظر هرم مازلو که یک هرم رفتاری و مدیریتی است خودشکوفایی شخصیتی و احترام اجتماعی داشتن در جامعه می‌باشد بنابراین یکی از مسائلی است که انسان رو پایبند به قوانین و دور نگه داشتن ازآسیب‌ها می‌کند، استقلال و شخصیت دادن به افراد است.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ؛ گنجی در انتها با تاکید بر موضوع شخصیت دادن به فرزندان از کودکی گفت: خانواده‌ها و پس از آن مدارس و محیط‌های فرهنگی که بچه‌ها با آن‌ها سرو کار دارد، باید با دادن مهارت‌های رفتاری و با بالابردن شخصیت هر فرد برای مصون نگه داشتن هر فرد، خانواده و همچنین جامعه از آسیب‌های اجتماعی بالاخص مواد مخدر تلاش کنند این فرزندان امروز پدران و مادران فردا هستند، پس برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از دوران کودکی به‌صورت پایه‌ای آموزش داد و عمل کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/175254/با-فرزندانتان-طوری-رفتار-نکنید-که-فضای-بیرون-را-به-داخل-خانه-ترجیح-دهند
بستن   چاپ