آریا بانو
خطر مخدر «گل» به شدت جدی است
چهارشنبه 26 تير 1398 - 00:01:58
آریا بانو - گل خطرناک‌ترین مخدر امروز است و با یک‌بار استفاده، ممکن است فرد به مدت شش ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود.

هولناک‌ترین ماده مخدر «گل»‌‌ است که دومین مخدر مصرفی کشور است. قاچاق‌چیان مواد مخدر با دست‌کاری ژنتیکی و ترکیب گیاه مخدر شاهدانه‌ افغانی با گیاه مخدر ماری‌جوانا، مخدر جدیدی تولید کردند که بسیار قوی‌تر از حشیش و هروئین است.
وفور ماده گل در ایران به‌صورت خطرناکی افزایش‌یافته به‌طوری‌که امروزه در همه‌جا، حتی گلدان آپارتمانی هم یافت می‌شود. گل در باور عمومی حتی کم‌خطرتر از حشیش و ماری‌جوانا و علف معرفی‌شده است، اما حقیقت امر این است که می‌تواند آن‌قدر خطرناک باشد که با یک‌بارمصرف، برای همیشه باعث اعتیاد شود چراکه به‌طور مستقیم بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می‌شود.
عمق نفوذ این مخدر خطرناک به حدی است که با مصرف نکردن گل، فرد دچار اضطراب شدید، بی‌قراری، وحشت‌زدگی، تپش قلب شدید و... می‌شود؛ اعتیادی که پزشکان آن را غیرقابل ترک می‌دانند. گل پودر سبزرنگی است که برخلاف مواد مخدر سنتی نظیر تریاک، توهم‌زا هم هست و حتی خطرناک‌تر از شیشه است به‌طوری‌که متخصصان و کارشناسان امر درباره این مخدر گفته‌اند «گل خطرناک‌ترین مخدر امروز است و با یک‌بار استفاده، ممکن است فرد به مدت شش ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود.»
تأسف‌بارترین قسمت تراژدی «گل» این است که سن مصرف آن به مقطع دبیرستان‌ها رسیده است و روش استعمال آن در کاغذ سیگار است. ضعف آموزشی باعث شده خانواده‌ها اطلاع دقیقی درباره این مخدر نداشته باشند و جوان‌ها تصور می‌کنند گیاهی طبیعی و بی‌ضرر است. درواقع ضعف اطلاع‌رسانی درباره این مخدر باعث شده که خیلی از جوانان تصور کنند می‌توانند خیلی راحت مصرف گل را کنار بگذارند. تصوری که به‌هیچ‌وجه درست نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/175061/خطر-مخدر-«گل»-به-شدت-جدی-است
بستن   چاپ