آریا بانو
ماساژ صورت با روغن زیتون
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:56:02
آریا بانو -
ماساژ صورت با روغن زیتون
١٣٩
٠
زیبامون / ماساژ صورت یکی از روش های خیلی خوب برای افزایش گردش خون در پوست بوده و این افزایش گردش خون کمک میکنه تا اکسیژن بیشتری به سلول ها و بافت های پوستی برسه و باعث میشه تا پوستی شاداب تر، سالم تر و جوان تر داشته باشید.
ماساژ دادن صورت روش های مختلفی داره که در این بخش از زیبامون دات کام قصد داریم شما رو با روش ماساژ صورت با روغن زیتون بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
چه نوع روغن زیتونی برای پوست مناسب است؟
روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی و فوق العاده مفید هم برای سلامت بدن و هم برای سلامت پوست هست که تاثیرات خیلی خوبی هم بر روی حفظ سلامتی و شادابی پوست داره. برای اینکه بتونید بهترین نوع روغن زیتون برای ماساژ صورت رو تهیه کنید لازم هست که ابتدا با انواع روغن زیتون آشنا شوید.
روغن زیتون ویرجین ( Virgin Olive Oil): این نوع از روغن زیتون معمولا برای پخت و پز مورد استفاده قرار میگیره و ارزان ترین نوع از روغن زیتون هست.
روغن زیتون اکسترا ویرجین ( Extra Virgin Olive Oil): این روغن با استفاده از پرس سرد از میوه زیتون تهیه میشه که یکی از بهترین روغن ها برای بدن و پوست هست.
روغن زیتون خالص (Pure Olive Oil): این روغن یک نوع روغن زیتون تصفیه شده و باکیفیت بالاست و با توجه به اسیدتیه بالایی که داره، نمیشه برای پوست استفاده کرد.
فواید روغن زیتون برای پوست
روغن زیتون دارای فواید بسیار زیادی برای پوست هست. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده عالی برای پوست داره، سرشار از ویتامین E هست، آنتی اکسیدان بسیار بالایی داره و از پوست در برابر عوامل خارجی و رادیکال های ازاد مراقبت میکنه.
روغن زیتون نه تنها کمک میکنه تا پوست سالم و شادابی داشته باشید بلکه باعث کاهش التهاب پوست میشه و از بروز بیماری های پوستی مختلف مثل اگزما و پسوریازیس هم جلوگیری میکنه.
فواید روغن زیتون برای زیبایی پوست صورت
روش ماساژ صورت با روغن زیتون
در اینجا یک نمودار ساده وجود داره که نشون میده پوست صورت رو باید در چه جهت هایی با روغن زیتون ماساژ بدید تا اثربخشی خیلی خوبی بر روی پوست داشته باشه. برای ماساژ دادن پوست با روغن زیتون باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم:

1. قبل از شروع ماساژ صورت ابتدا باید پوست صورت و دستهاتون رو به طور کامل تمیز کنید. دستهاتون رو به روغن آغشته کرده کمی دستهاتون رو به هم مالش بدید تا دست گرم بشه. این گرما کمک میکنه تا گردش خون در پوست افزایش پیدا کنه. دقت داشته باشید در هنگام ماساژ صورت نباید فشار خیلی زیادی به پوست صورت وارد کنید.
2. ماساژ صورت با روغن زیتون رو از مرکز پیشانی شروع کنید و به تدریج به سمت بالا ماساژ دادن رو ادامه بدید.
3. چشم هاتون رو در طول ماساژ صورت ببندید و چندین بار نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش بیشتری در طول ماساژ دریافت کنید. این کار رو 8 تا 9 بار تکرار کنید.
4. با استفاده از انگشت حلقه و در جهت عقربه های ساعت اطراف چشم و پلک ها رو ماساژ بدید. این کار رو 4 تا 5 بار تکرار کنید.
5. حالا نوبت ماساژ دادن بینی هست. ماساژ بینی رو از روی پل بینی و از پایین به بالا شروع کنید و بعد کناره های بینی رو به سمت بالا ماساژ بدید. این کار رو 6 تا 7 بار تکرار کنید.
6. برای ماساژ دادن قسمت گونه باید از سه انگشت استفاده کنید. انگشتهاتون رو با فاصله روی گونه ها قرار بدید و بعد انگشتها رو به آرومی به سمت گوش و خط رویش موها ببرید. این کار رو 4 تا 5 بار تکرار کنید.
7. در مرحله بعد باید اطراف دهان رو ماساژ بدید. ماساژ دادن اطراف لب ها باید با دو انگشت و به شکل دایره ای در دور تا دور لب انجام بگیره. این کار رو 4 تا 5 بار تکرار کنید.
8. در مرحله آخر باید به سراغ ماساژ دادن گردن بروید و به هیچ عنوان این مرحله رو فراموش نکنید. زیرا چین و چروک و آثار پیری بیشتر از هر چیزی بر روی پوست گردن مشخص میشه. ماساژ گردن رو هم باید از پایین گردن شروع کنید و تا بالا ادامه بدید. این کار رو 8 تا 9 بار تکرار کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/174627/ماساژ-صورت-با-روغن-زیتون
بستن   چاپ