آریا بانو
مراسم پاسداشت حجاب در بیش از 400 نقطه ایران
پنجشنبه 20 تير 1398 - 11:23:15
آریا بانو -
خبرگزاری آریا- بانوان ایرانی با برگزاری همایش من خانواده ام را دوست دارم در بیش از 400 نقطه کشور از عشق به حجاب گفتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، از ورودی محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس، بانوان محجبه وارد می شدند. کمی جلو تر از ورودی یک میز ساده چند شاخه گل رز و کاغذ هایی که به یک جمله مزین شده بود نظر افراد را به خود جلب می کرد. رو به رو را که نگاه می کردیم بانویی ایستاده بود و از دختر یا دخترانی که کاغذی به دست داشتند عکس می گرفت. بر پیکره کاغذ یک جمله ثبت شده بود. `من حجاب را دوست دارم`. جلو تر رفتیم و از یکی از دختران پرسیدیم واقعا حجاب را دوست داری؟ گفت بله.
گفتیم چرا؟
گفت چون خدا را دوست دارم. چون مادرم را دوست دارم. چون مادرم گفته این حجاب میراث حضرت زهرا (س) است و این میراث را دوست دارم.
این یکی از نوجوانانی بود که به همایش من خانواده ام را دوست دارم آمده بود.ده ها بانوی مسلمان ایرانی با حجابشان به این همایش جلوه ای ویژه بخشیده بودند.
چشم که می چرخاندیم تمام رده های سنی را می دیدیم. از یک بانوی چین بر جبین نشسته روزگار دیده تا کودکی که دست در دست مادر درس عفت و وقار می آموخت.
مادر آرام در گوش دختر زمزمه کرده بود که حجابت برایت آرامش و عزت می آورد. حجابت برایت احترام و اعتبار می آورد و دختر هم در گفتگو با ما همه این ها را با جان و دل، به زبان می آورد.
بانویی سالخورده می گفت به خاطر خون شهدایمان از حجاب کوتاه نمی آییم.
بانویی دیگر می گفت ای کاش جوانان ما قدر حجاب و امنیت حاصل از آن را می دانستند.
خانمی از فعالیت های ضد فرهنگ بعضی از مدعیان فرهنگ گلایه داشت و می گفت ای کاش فعالیت در حوزه عفاف و حجاب از حالت حرف به عمل و اقدامات مبتکرانه در آید.
خانمی هم گفت: عفاف مهم تر از حجاب است ای کاش همه ما ابتدا اعمال و افکار عفیفانه داشته باشیم سپس به مقوله حجاب بپردازیم.
گرد همایی من خانواده ام را دوست دارم فرصتی شده بود برای آگاهی بیشتر درباره حجاب و فواید ان.
همه حاضران می گفتند ای کاش اینگونه فعالیت ها به یک هفته محدود نشود و ابتدا جریانی در کشور و سپس در دیگر مناطق جهان به راه اندازد. حجاب میراث ماست و باید با روح و جانمان از آن حراست کنیم.
400 نقطه کشور میزبان این گردهمایی ها بود. گردهمایی که فردا هم در مناطقی دیگر برگزار خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/173781/مراسم-پاسداشت-حجاب-در-بیش-از-400-نقطه-ایران
بستن   چاپ