آریا بانو
6 درمان طبیعی برای رفع تورم لب
چهارشنبه 19 تیر 1398 - 11:52:01 AM
آریا بانو - سلامانه: در طول زندگی، گاهی اوقات ممکن است صبح پس از بیدار شدن از خواب با لب های متورم خود مواجه شوید. پنهان کردن این شرایط می تواند دشوار باشد زیرا لب ها از بخش های در معرض توجه صورت هستند.
به نقل از عصر ایران، برخی درمان های طبیعی نیز می توانند کمک شایانی به بهبود تورم صبحگاهی لب ها کنند که به آنها اشاره می‌شود. کمپرس سرد
شما می توانید از یک کیسه سبزیجات منجمد یا قرار دادن یخ لای یک پارچه یا حوله استفاده کنید. کمپرس سرد را برای 10 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید. هرگز یخ را به صورت مستقیم روی پوست یا لب ها قرار ندهید.
آلوئه ورا
آلوئه ورا از خواص ضد التهاب برخوردار است و می تواند احساس سوزش و تورم لب ها را کاهش دهد. اگر تورم از یک واکنش آلرژیک یا نیش حشره ناشی شده است، استفاده از آلوئه ورا انتخاب خوبی است. ژل تازه آلوئه ورا را روی موضع قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. دو یا سه بار در روز این کار را تکرار کنید.
چای سیاه
تانن های موجود در چای سیاه می توانند به کاهش تورم لب ها کمک کنند. یک چای کیسه ای را برای 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس آن را خارج کرده و اجازه دهید سرد شود. اکنون، چای کیسه ای را برای 10 دقیقه روی لب های متورم خود قرار دهید. چند بار در روز این کار را تکرار کنید.
عسل
عسل از خواص ضد باکتری و شفابخشی طبیعی برخوردار است که به کاهش تورم لب ها کمک می کنند. همچنین، عسل لب ها را مرطوب می کند، از عفونت جلوگیری می کند و التهاب و درد را کاهش می دهد. یک تکه پنبه را به عسل آغشته کرده و آن را روی لب های خود قرار دهید. پس 20 دقیقه لب های خود را با آب سرد شستشو دهید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.
زردچوبه
قدرت شفابخشی زردچوبه به کاهش تورم لب ها کمک می کند، در شرایطی که خواص ضدعفونی کننده آن از عفونت پیشگیری می کنند. از ترکیب مقداری پودر زردچوبه با یک قاشق چایخوری خاک فولر و آب سرد یک خمیر تهیه کنید. این خمیر را روی لب ها قرار داده و اجازه دهید خشک شود و پس از آن لب های خود را با آب ولرم شستشو دهید. برای کاهش تورم و درد لب ها این کار را یک بار در روز انجام دهید.
جوش شیرین
این روش برای بهبود لب های متورم ناشی از نیش حشرات، تبخال ها و واکنش های آلرژیک مفید است و درد و التهاب را کاهش می دهد. سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با اندکی آب ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی لب ها قرار داده و پس از چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.
منبع خبر:
عصر ایران

http://www.banounews.ir/fa/News/173666/6-درمان-طبیعی-برای-رفع-تورم-لب
بستن   چاپ