آریا بانو
چطور نرم کننده لب خانگی بسازیم
چهارشنبه 19 تير 1398 - 11:51:58
آریا بانو - سلامانه: نازکی و حساس بودن پوست لب از یک سو و عواملی نظیر نور خورشید، سرما و خشکی هوا از سویی دیگر باعث می شوند لب‌ها خشک شده و ترک بخورند.
برای برطرف کردن این معضل شایع، استفاده از مواد آرایشی شیمیایی نخستین گزینه‌ای است که به ذهن می‌رسد. 
لوازم آرایشی از هر نوع برندی که باشند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که آسیب‌های جدی به پوست لب می زنند و افزون بر این وارد سیستم گوارشی می‌شوند. پس برای از میان برداشتن مشکل خشکی لب همین امروز دست به کار شوید و به کمک این مطلب در خانه مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی بسازید.
روغن نارگیل تازه را با کره کاکائو مخلوط کنید و بعد آن را با سهم مساوی از موم عسل خرد شده و عصاره وانیل ترکیب کنید.
قبل از استفاده آن را داخل یخچال بگذارید.
ژلی که داخل برگ‌های گیاه آلوئه ورا وجود دارد حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌هایی است که پوست آسیب دیده را تسکین می دهد و به آن آب‌رسانی می‌کند.
4 قطره روغن گل رز، مخلوط یک قاشق چای خوری روغن آفتابگردان و دو قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را هر زمان که مورد نیاز بود استفاده کنید.
دو کپسول ویتامین E ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص، یک قاشق غذاخوری موم رنده شده و کمی عسل و چند قطره روغن با انتخاب خود (اختیاری) را مخلوط کنید و مرطوب کننده فوری بسازید.
یکی از قدیمی‌ترین راهکارها استفاده از چای سبز است. چای کیسه‌ای استفاده شده چای سبز را به مدت 4 دقیقه روی لب‌هایتان قرار دهید.
یک پیمانه (بسته به اندازه شما) موم زنبور عسل، یک پیمانه روغن زیتون و روغن دانه انگور را با هم مخلوط کنید.
طعم دهنده به مرطوب کننده 
برای طعم دادن به مرطوب کننده کمی قهوه، لیمو، نعناع کره، نارگیل و عسل، نارنج و نعناع، وانیل و نعناع یا شکلات و دارچین را با دستورالعمل خود ترکیب کنید.
منبع خبر:
روزنامه خراسان

http://www.banounews.ir/fa/News/173663/چطور-نرم-کننده-لب-خانگی-بسازیم
بستن   چاپ