آریا بانو
دختر مورد علاقه‌ام در دوران عقد طلاق گرفته، چه کنم؟
چهارشنبه 19 تير 1398 - 11:51:47
آریا بانو -
دختر مورد علاقه‌ام در دوران عقد طلاق گرفته، چه کنم؟
k ١.١
٠
خراسان / پسری 31 ساله هستم و به پیشنهاد یکی از همکاران با دختری 27 ساله آشنا شدم و یک جلسه صحبت کردیم ، چند راهنمایی می‌خواهم. اول این‌که او قبلا ازدواج کرده اما در زمان عقد بدون هیچ ارتباطی با همسر به دلیل بیماری شوهر که قبل از عقد نگفته بوده، طلاق گرفته است. به شخصه با این موضوع مشکل خاصی ندارم اما خواستم نظر شما را بدانم؛ موضوع دیگر بحث ادامه تحصیل او در مقطع دکتراست که خودش دو بخش است: 1-چهار سال در یک استان دیگر در رفت و آمد باشد که واقعا سخت است و 2- بحث فرزندآوری هم به تاخیر می‌افتد. از طرفی هم نمی‌خواهم جلوی اشتیاقش به تحصیل را بگیرم. چه کنم؟
معمولا ازدواج قبلی یک شخص که به شکست انجامیده، مانعی برای ازدواج او با یک فرد جدید نیست و با توجه به این‌که نگاه شما هم یک نگاه خنثی به ازدواج قبلی ایشان است و احساس برتری به ایشان ندارید، به احتمال زیاد ازدواج‌تان از این جهت مشکل‌ساز نخواهد بود اما نکته مهم در این زمینه، گذشت حداقل شش ماه تا یک سال از جدایی این خانم و بازسازی روحی و روانی پس از آن است. همه می‌دانیم که شکست در ازدواج و طلاق، تبعات و مشکلاتی به همراه دارد که بسته به وضعیت ازدواج و جدایی میزان نابه سامانی و آشفتگی‌ها متفاوت است. بنابراین در این زمینه به دقت بیشتری نیاز است تا فرد در دوره آشفتگی روانی دست به انتخاب و تصمیم‌گیری برای ازدواج نزند.
چقدر خوب که دنبال حذف صورت مسئله نیستید!
درباره موضوع ادامه تحصیل دختر مورد علاقه‌تان در مقطع دکترا هم باید بگویم که گاهی اهداف شخصی دیگران با اهداف زندگی مشترک تداخل دارند یا تا حدی در تضاد هستند. این‌که ادامه تحصیل همسرتان در مقطع دکترا با هدف فرزندآوری شما و نظم زندگی‌مشترک تداخل دارد، ارزیابی درست و منطقی است و البته قابل تحسین است که راه‌حل شما برای این مشکل حذف صورت مسئله نیست بلکه در عین حال که به نیاز خود اهمیت می‌دهید، به نیاز و علاقه همسر آینده‌تان هم اهمیت می‌دهید و این نشان دهنده انعطاف پذیری شماست. توجه داشته باشید که در مقطع دکترا، کلاس‌ها تنها یک روز در هفته برگزار می‌شود بنابراین اگر امکان مالی باشد، فرد می‌تواند از رفت وآمد پروازی یا با قطار یا حتی اتوبوس استفاده کند که خیلی به نظم زندگی آسیب نمی‌زند. همچنین شرکت در کلاس‌های دکترا تنها سه ترم ضروری است و از ترم چهارم کلاس درسی تشکیل نمی‌شود و زمان آماده شدن برای حضور در امتحان جامع و گذراندن پایان‌نامه است که رفت و آمد به شهر دیگر را به حداقل می‌رساند. در عین حال، تحقیق بیشتر درباره رشته دانشگاهی ایشان و امکان گرفتن انتقالی به دانشگاه محل سکونت هم از راهکارهای به حداقل رساندن نگرانی شما دراین باره است.
نکاتی درباره دغدغه فرزندآوری‌تان
درباره بحث فرزندآوری هم، زمان مناسب و پیشنهادی مشاوران حداقل دو سال پس از شروع زندگی مشترک است تا زوج ضمن سازگاری با شرایط موجود و اخلاقیات و ویژگی‌های شخصیتی همدیگر با آمادگی و امنیت روانی بیشتر اقدام به فرزندآوری کنند. در نهایت پذیرش ازدواج با فردی دانشجو، مقتضیات و شرایط خود را می‌طلبد مثل همکاری و مشارکت همسر در مسیر تحصیل شریک زندگی یا بهره‌مندی از همراهی و کمک خانواده‌ها در این زمینه که می‌تواند در مدیریت بهتر شرایط موثر باشد. در نهایت ما تنها به دو سوال شما به صورت مختصر پاسخ دادیم و هیچ اطلاعی از دیگر معیارهای شما و دختر مورد علاقه‌تان نداریم بنابراین بهتر است برای تصمیم‌گیری درست از یک کارشناس ازدواج کمک بگیرید.
نویسنده : زهره حسینی | مشاور

http://www.banounews.ir/fa/News/173655/دختر-مورد-علاقه‌ام-در-دوران-عقد-طلاق-گرفته،-چه-کنم؟
بستن   چاپ