آریا بانو
"شبی که ماه کامل شد" همچنان پیشتاز است / "سرخ‌پوست" هشت میلیاردی شد
شنبه 15 تير 1398 - 11:20:17
آریا بانو - در هفته‌ای که گذشته یک فیلم به چرخه اکران سینماهای ایران اضافه شد، اما در مجموع فیلم‌ها فروش قابل توجهی نداشتند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : رفته رفته با اتمام فصل امتحانات دانشگاه‌ها، به نظر می‌رسد باید بر تعداد مخاطبان سینماها افزوده شود، اما در هفته گذشته این اتفاق رخ نداد و نه تنها بر تعداد مخاطبان افزوده نشد بلکه نسبت به هفته‌های پیشین از این میزان کاسته شد. شاید یکی از دلایل آن را بتوان به افزایش دمای هوا مرتبط دانست.
"کارکثیف" به کارگردانی خسرو معصومی در نهایت پس از دو سال وقفه اکران شد و از چهارشنبه 12 تیر به روی پرده سینماها رفت و در دو روز اول اکران 24 میلیون و 463 هزار تومان فروخت. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد روایت زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری مجبور به انجام فعالیت‌هایی می‌شود که درنهایت راهی جز مهاجرت برای او باقی نمی‌گذارد اما این تمام ماجرا نیست. در این فیلم پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل و... به ایفای نقش می‌پردازند.
"ایکس لارج" به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش در یک هفته 592 میلیون تومان فروش داشت. "ایکس لارج" داستان سه جوان امروزی را روایت می‌کند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می‌شوند. اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی، علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی، احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست، اکبر اصفهانی، سپیده مراد پور و بهاره رهنما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
"شبی که ماه کامل شد" ساخته نرگس آبیار در چهار هفته 10 میلیارد و 346 میلیون تومان فروخت. این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. در این فیلم هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدرعرفایی و آرمین حیدریان به ایفای نقش‌های متفاوتی پرداخته‌اند.
"ما همه با هم هستیم" به کارگردانی کمال تبریزی در این مدت هشت میلیارد و 407 میلیون تومان به دست آورد. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، مهدی حسینی نیا، شیرین آقارضاکاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح اللهی، شیوا بلوچی، دانیال کاظمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
"سرخ‌پوست" ساخته نیما جاویدی در این رقابت در جایگاه سوم ایستاد و مجموع فروش خود را بعد از چهار هفته به هشت میلیارد و 324 میلیون تومان رساند. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی نیز در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه فیلم درباره زندانی است در یکی از شهرهای کشور که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما درمیان جابه جایی زندانی‌ها، یک زندانی فرار می‌کند و این آغازی است برای روایتی متفاوت از زندگی.
"زهرمار" به کارگردانی جواد رضویان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در دو هفته به فروش یک میلیارد و 900 میلیون تومانی دست یافت. قصه فیلم درباره رضا مردی است که امروز به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود اما گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند... سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، برزو ارجمند، نسیم ادبی، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
مجموع فروش "دختر شیطان" به کارگردانی قربان محمدپور نیز به 778 میلیون و 887 هزار تومان رسید. حمید فرخ‌نژاد، ایشا روات، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی، محمدرضا شریفی نیا و فردین حفیظی از بازیگران اصلی فیلم هستند. "دختر شیطان" داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که می‌خواهد توبه کند و شرط پذیرش توبه‌اش آن است که به یک آدم بی‌گناه سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و به دنبال یک آدم بی‌گناه می‌گردد.

http://www.banounews.ir/fa/News/172853/"شبی-که-ماه-کامل-شد"-همچنان-پیشتاز-است---"سرخ‌پوست"-هشت-میلیاردی-شد
بستن   چاپ