آریا بانو
مسئول بسیج جامعه زنان عنوان کرد
فعالیت 270 شبکه ماهواره‌ای علیه کرامت زنان
جمعه 14 تیر 1398 - 1:55:53 PM
آریا بانو - مسئول بسیج جامعه زنان با بیان اینکه شناخت جایگاه دختر و بالیدن به این جایگاه، رسالت دختران امروز ماست، گفت: در حال حاضر 270 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه کرامت زن به فعالیت‌ مشغولند که به همین منظور دختران جوان باید مراقب باشند تا در زمین بیگانگان بازی نکنند و هویت‌شان را متزلزل نسازند.

مینو اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در نگاه دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: زمانیکه انسان از مرحله کودکی عبور می‌کند و وارد مرحله نوجوانی می‌شود دین دیدگاه والایی نسبت به او دارد، لذا چه برای دختران و چه برای پسران این دوران، دوران طلایی است، به شرط اینکه بتوانند بهترین بهره‌برداری را برای کسب علم و معرفت و آزاداندیشی داشته باشند.
به گفته وی، جوان در فرهنگ دینی و رویکرد انقلاب اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است که مقام معظم رهبری در گام دوم به آن تاکید کرده‌اند، رهبر انقلاب نقش جوانان را در ساختن تمدن اسلامی بسیار مهم تلقی کرده‌اند.
اصلانی با اشاره به اینکه دختران امروز باید شان و منزلت جایگاه دختر را بدانند، تاکید کرد: دختران امروز نباید خود را در معرض سخیف‌ترین مدل‌های امروزی قرار دهند، چراکه شان دختر امروز والاتر از آن است که از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و اینترنت الگو بگیرد، زمانیکه دختران به داشته‌ها و هویتشان توجه بیشتری داشته باشند دیگر سرمایه بزرگ زندگی خود را به تاراج نمی‌دهند، بنابراین شناخت جایگاه دختر و بالیدن به این جایگاه، رسالت دختران امروز ماست، آنها برای اینکه الگوی حضرت معصومه (س) را به دختران جهان که خسته از عریانی و مورد تجاوز قرار گرفتن هستند عرضه کنند، باید از گوهر وجودی‌شان مراقبت کرده و به دنبال سطحی‌نگری از پوشش و آرایش نباشند.
بنابر اظهارات اصلانی، اگر دختران امروز به جلوه‌گری دنیایی دل خوش باشند، به طور حتم بعد از پایان زیبایی دوران جوانی دچار سردرگمی و بحران هویت خواهند شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 270 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه تفکر عمیق و عقلانی کرامت زنان به فعالیت مشغول هستند، گفت: دختران جوان باید مراقب باشند تا در زمین بیگانگان بازی نکنند و هویت خود را متزلزل نسازند، بلکه به هویت، تمدن و میراث کهن ایران زمین بازگردند، ایرانی که میراث‌دار تمدن و فرهنگ غنی کرامت زن شده است دخترانش نیز باید از تمدن آن محافظت کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: ضروری است که امروز دست‌اندرکاران برای رسیدن به هویت و کرامت زنان برنامه‌ریزی کنند، چقدر محتوا تولید شده و به دغدغه ازدواج جوانان پاسخ داده شده است؟ اینها موضوعاتی است که دختران جوان با آن مواجه هستند.
اصلانی با بیان اینکه باید دختران را با هویت بخشی دینی و ملی کرامت زن آشنا کنیم گفت: هم خانواده ها و هم آموزش و پرورش باید کرامت زن را بشناسند و آن را در خانواده ها نهادینه کنند. خانواده‌های متدین باید فرزندان صالح تربیت کنند تا آنها در مسیر آموزه‌های دینی رشد کنند، اما با شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم که بعضاً تربیت فرزندان ما را در دست می‌گیرند و برای این موضوع باید فکری اندیشید.
وی ایجاد شبکه ملی اطلاعات را یکی از نیازهای دختران و پسران امروز دانست و گفت: در کثیف‌ترین کشورهای دنیا به این میزان فضای مجازی رها نیست، حتی مدیریت فضاهای مجازی اینگونه کشورها براساس فرهنگ آن کشور شکل می‌گیرد. اما در کشور ما هیچگونه مدیریتی وجود ندارد و صرفاً تحت عنوان گردش آزاد اطلاعات، هر نوع اطلاعات مستهجنی در اختیار نوجوانان و حتی نونهالان قرار می‌گیرد که نیاز است این مسئله هرچه زودتر در کشور به شکل سامان‌یافته‌ای درآید تا دختران جوان ما به هویت اصلی، حقیقی و درونی خود دست یابند و بتوانند آن را درک و لمس کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/172774/فعالیت-270-شبکه-ماهواره‌ای-علیه-کرامت-زنان
بستن   چاپ