آریا بانو
صدور اعتبارنامه برای140 سمن جوانان/ آغاز رتبه‌بندی سمن‌ها در دو استان
پنجشنبه 13 تير 1398 - 11:00:00
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان آخرین وضعیت صدور شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد و طرح ارزیابی و رتبه بندی آنها را تشریح کرد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته به صورت میانگین هرماه برای 50 سمن اعتبارنامه صادر شده است، افزود: در سال 97 در مجموع 602 اعتبارنامه برای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان صادر شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون هم 140 اعتبارنامه صادر شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال هم بیش از 600 اعتبارنامه برای سمن‌های جوانان صادر کنیم.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: حدود 60 درصد سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین‌20 درصد آنها در عرصه فرهنگی و فرهنگی و مابقی در حوره علمی ـ پژوهشی، اعتقادی و مذهبی فعال هستند.
سالک در ادامه از برگزاری جام سمن‌ها در ارومیه در راستای نشاط‌آفرینی و برنامه‌های اوقات فراغت در دهه سوم تیرماه خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه امداد و نجات با همکاری سازمان جوانان هلال احمر در استان اصفهان در مرداد ماه امسال با هدف شبکه سازی و آموزش نیروهای داوطلب برای فعالیت در مواقع بحرانی برگزار می‌شود.
به گفته وی طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد در دو استان سمنان و قزوین با هدف کیفیت سنجی و شناسایی فعال‌ترین سمن‌های حوزه‌های مختلف نیز آغاز شده است.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش وجوانان تاکید کرد: در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیک و کاهش مداخله سلیقه‌ای نیروی انسانی، از نیمه دوم امسال با راه اندازی سامانه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، همه فرآیندهای بررسی، ارزیابی و تایید و کارگاه ها و طرح ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه انجام خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/172676/صدور-اعتبارنامه-برای140-سمن-جوانان--آغاز-رتبه‌بندی-سمن‌ها-در-دو-استان
بستن   چاپ