آریا بانو
در این بازار راکد چطور فروشم را بیشتر کنم؟
چهارشنبه 12 تير 1398 - 12:36:34
آریا بانو -
در این بازار راکد چطور فروشم را بیشتر کنم؟
٥
٠
خراسان / رکود بازار، خسته کننده شده و برای من که یک فروشنده لباس زنانه هستم، تقریبا به مگس پرانی رسیده است! در صورت امکان، راهنمایی ام کنید آیا در این شرایط، راهی برای فروش بیشتر هست یا مغازه‌ام را جمع کنم؟
در شرایط اقتصادی فعلی میزان فروش همه کسب و کارها به طور محسوسی کاهش یافته که اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی برای بقا در بازار کسب و کار، رقابت اقتصادی، تنگاتنگ می شود و باید در همه ابعاد کاری‌تان از جمله تبلیغات، تخفیف‌ها، عرضه و ... متحمل زحمت بیشتری شوید.
مشتری‌ها را جلب کنید
اگر از افرادی که مشتریان همیشگی یک فروشگاه خاص هستند، سوال کنید چرا همیشه از آن جا خرید می کنند؟ احتمالا یکی از دلایل‌شان این خواهد بود که فروشنده فرد با حوصله، خوش اخلاق و خوش برخوردی است. بنابراین منش اجتماعی و نحوه تعاملات شما با مشتریان، صبر و حوصله شما در برابر مشتریان به خصوص مشتریان وسواسی یا کسانی که خریدهای زمان بر و حوصله سر بری دارند و خوشرویی و ادب و نزاکت همیشگی (حتی روزهایی که حال روحی یا جسمی مساعدی ندارید) در برابر مشتریانی از قشرها و فرهنگ های مختلف، در تبدیل شدن مشتریان به مشتریان دایم بی تاثیر نخواهد بود.
انصاف‌تان را بیشتر کنید
در این روزهای سخت اقتصادی، یکی از مواردی که مشتریان را ناامید و از فروشگاهی دلزده می کند، این است که احساس کنند فروشنده با انصاف نیست و او هم مثل دیگر عوامل نامطلوبی که فشار اقتصادی بر مردم تحمیل می کنند، صرفا به دنبال سود جویی و منافع شخصی خود است.
صداقت‌تان را نشان دهید
مشتریانِ این روزها، خیلی زود و آسان فرق بین یک فروشنده صادق با فروشنده دروغگو را که توجهی به جیب مشتری ندارد و با زبان بازی فقط به فکر فروش بیشتر است، می فهمند و بر این اساس تصمیم می‌گیرند از چه کسی خرید کنند. در صورتی که مشتریان احساس کنند با فروشنده‌ای رو به رو هستند که حاضر است برای فروش و درآمد بیشتر هر دروغی را بگوید، اعتماد خود را از دست خواهند داد و نمی‌توانند به گفته‌های فروشنده درباره کیفیت محصول اطمینان کنند. این موضوع به ریزش مشتریان در طولانی مدت منجر خواهد شد.
نویسنده : فرزانه شهریاردوست | روان شناس

http://www.banounews.ir/fa/News/172557/در-این-بازار-راکد-چطور-فروشم-را-بیشتر-کنم؟
بستن   چاپ