آریا بانو
اجرای "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر /"اژدهای طلائی" در ایرانشهر / مهران امام‌بخش جایگزین بهنام شرفی در "مارلون براندو" شد / آرش دادگر مدیر سالن جوانمرد شد / انتشار پوستر نمایش "پدر | مادر" با طراحی مهدی پاکدل
چهارشنبه 12 تير 1398 - 12:36:13
آریا بانو - خبرهایی از تئاتر.


به گزارش هنرآنلاین ، نمایش "آدم‌ها، قصه‌ها، آوازها" به نویسندگی و کارگردانی کامران شهلایی و بازی رسول نجفیان در قالب دور تازه اجرای نمایش‌های فضای کافه مجموعه تئاتر شهر از روز یکشنبه شانزدهم تیرماه در کافه تریای اصلی میزبان مخاطبان خواهد بود.
در توضیح این اثر نمایشی آمده است: "آدمها،قصه‌ها،آوازها نمایشی مستند و موزیکال بر اساس خاطرات نوستالژیک و ترانه‌های رسول نجفیان است که بسیاری از آنها توسط ایشان برای اولین بار اجرا خواهد شد و تا بحال شنیده نشده است. این اجرای موزیکال و کافه‌ای بر اساس فهرستی (منو) که امکان انتخاب به تماشاچی می‌دهد اجرا می‌شود و هر شب با شب قبل متفاوت اجرا می‌شود."
نمایش "آدمها، قصه‌ها، آوازها" به کارگردانی کامران شهلایی و بازی رسول نجفیان از روز یکشنبه شانزدهم تیرماه ساعت 20 با مدت زمان 70 دقیقه در کافه تریای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.
شکوفه بابایی دستیار کارگردان، مهتاب قرآنی گرافسیت، نسیم قنبری طراح لباس تبسم ارگی عکاس دیگر عوامل اجرایی نمایش "آدمها، قصه‌ها، آوازها" را تشکیل می‌دهند.
برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.
"اژدهای طلائی" به ایرانشهر می‌رود
نمایش "اژدهای طلائی" به کارگردانی علی پروشانی‌نیا در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در ماه مرداد به صحنه می‌رود.
این اثر نمایشی به کارگردانی علی پروشانی نیا و نویسندگی رولَند شیمِلْفِنیگدر، اجراهای خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برای علاقه مندان تئاتر به صحنه خواهد برد.
علی پروشانی نیا، کارگردان نمایش "اژدهای طلائی" که کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت خود را از دانشگاه لیورپول دریافت کرده است، پیش از این کارگردانی و طراحی صحنه نمایش‌های "جمجمه در کانامارا"، "لابیرنت"، "غرب غمزده"، "ماه وپلنگ"، "چوب به دست های ورزیل"، ... و همچنین بازی در نمایش "فرزند" به کارگردانی سیمین امیریان را در کارنامه هنری خود به جای گذاشته است.
وی همچنین موفق به دریافت جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی 1382، برای نمایش "ماه وپلنگ" و جایزه طراحی صحنه و لباس جشنواره تئاتر دانشگاهی 1389 شده است.
مجری طرح و مدیر تولید نمایش "اژدهای طلائی" را رها جهانشاهی برعهده دارد.
شایان ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص تاریخ، زمان اجرا، بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش "اژدهای طلائی" متعاقباً اعلام خواهد شد.
مهران امام‌بخش جایگزین بهنام شرفی در "مارلون براندو" شد
نمایش "مارلون براندو" نوشته و کارگردانی مهران رنج‌بر که قرار است از 25 تیر در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه برود، در زمان باقیمانده به آغاز اجرای عمومی خود با تغییر در گروه بازیگری نمایش، مواجه شد.
بهنام شرفی که ایفاگر نقش مارلون براندو در جدیدترین تجربه کارگردانی رنج‌بر بود، به دلیل کسالت و تجویز پزشک معالج مبنی بر استراحت، از ادامه همکاری و حضور در این نمایش بازماند و مهران امام‌بخش بازیگر با سابقه تئاتر جایگزین وی شد.
مهران امام‌بخش از بازیگران فعال و با سابقه تئاتر ایران است که در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه بازیگری مرد بخش "مسابقه تئاتر ایران ب" را برای ایفای نقش در نمایش "ماراساد" به کارگردانی ایمان اسکندری از آن خود کرد.
وی در نمایش متعددی از جمله "حضرت والا"، "کالون و قیام کاستلیون"، "دو حکایت از چندین حکایت رحمان"، "دوشیزه و مرگ" و "لیرشاه" به ایفای نقش پرداخته و در زمینه کارگردانی تئاتر نیز آثاری چون "آنتیگون"، "پیش از صبحانه" و "خدا را هجی کن" را به صحنه برده است.
نمایش "مارلون براندو" با حضور مهران امام‌بخش، سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی، امین میری و علی پویا قاسمی به لحظه مرگ براندو در سال 2004 می‌پردازد.
پیش فروش خرید بلیت نمایش "مارلون براندو" از روز شنبه 15 تیر در سامانه فروش تیوال آغاز می‌شود.
آرش دادگر مدیر سالن جوانمرد شد
آرش دادگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر به مدیریت سالن عباس جوانمرد منصوب شد.
طی جلسه هیات مدیره این خانه آرش دادگر با اکثریت آرا به مدیریت سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر رسید.
سالن نمایش عباس جوانمرد خانه تئاتر به صورت بلک باکس طراحی شده و با ظرفیت 183 نفر به جدید‌ترین و بهترین تجهیزات صوتی و نوری مجهز شده است.
آرش دادگر مدرس تئاتر و کارگردان آثاری چون آژاکس، مکبث، کالون و قیام کاستلیون، صبحانه برای ایکاروس، شاه لیر، هملت، اسب، او، بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ بوده است.
پوستر نمایش "پدر | مادر" با طراحی مهدی پاکدل منتشر شد
مهدی پاکدل که در دوگانه نمایش "پدر | مادر" حضور پررنگی دارد، پوستر این نمایش را طراحی کرده است. نمایش "پدر | مادر" به کارگردانیِ رضا احمدی و نقش‌آفرینیِ مسعود کرامتی، مهدی پاکدل، نسرین نصرتی، آرش تبریزی، سارا امیدوار و ندا اسدی از بیست‌ونُهم خردادماه 1398 در تئاتر مستقل تهران، روی صحنه رفته است.
"پدر | مادر" دوگانه‌ای به نویسندگی فلوریان زلر است که گروه اجرایی، یک شب، "پدر" را در هفتاد دقیقه و شب بعدی، "مادر" را در هفتاد دقیقه به اجرا خواهد بُرد. این روند، تجربۀ جدیدی است که تا پایان تیرماه 1398 ادامه خواهد داشت. به عبارتی، اجرای "پدر" یا "مادر" به صورت جداگانه، هر یک شب در میان، در معرض دید تماشاگران قرار خواهند گرفت. مترجمان نمایشنامۀ "پدر"، حمیدرضا امان پورقرائی و مریم حیدری و همچنین مترجم نمایشنامۀ "مادر"، تینوش نظم‌جو هستند.
دیگر عوامل این اثر عبارت‌اند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: کامران اقتداری؛ طراح صحنه: میثم نویریان؛ طراح لباس: مژگان عیوضی؛ طراح نور: رضا خضرایی؛ منشی صحنه: الهه غلام‌زاده؛ طراح مولتی‌مدیا: کیومرث صمدی طاری؛ طراح صدا: عرفان خاتونی‌مقدم و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.
پیش‌فروش بلیت این نمایش، از چهارشنبه بیست‌ودوم خردادماه در سایت تیوال آغاز شده است. "پدر | مادر" از بیست‌ونُهم خردادماه تا سی‌ویکم تیرماه 1398، هرروز ساعت 21:30 در تئاتر مستقل تهران به نشانیِ ضلع شرقیِ چهارراه ولیعصر (تئاتر شهر)، خیابان رازی، نبش کوچۀ زند وکیل، پلاک 50 بر روی صحنه است.



http://www.banounews.ir/fa/News/172554/اجرای-"آدم‌ها،-قصه‌ها،-آوازها"-در-کافه-تریای-اصلی-مجموعه-تئاتر-شهر--"اژدهای-طلائی"-در-ایرانشهر---مهران-امام‌بخش-جایگزین-بهنام-شرفی-در-"مارلون-براندو"-شد---آرش-دادگر-مدیر-سالن-جوانمرد-شد---انتشار-پوستر-نمایش-"پدر-|-مادر"-با-طراحی-مهدی-پاکدل
بستن   چاپ