آریا بانو
"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود
سه شنبه 11 تير 1398 - 09:18:13
آریا بانو - مرجان اشرفی‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است با توجه به دیجیتالی شدن سینما، دیگر پروانه ویدئویی و سینمایی مفهوم مجزا ندارند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : مرجان اشرفی‌زاده این روزها مشغول نگارش فیلمنامه سریال جدیدش است. پیش از این اعلام شده بود سریال "الف دزفول" پس از تصویربرداری "ماه و غزل" دیگر پروژه در دست تهیه محسن علی اکبری تهیه‌کننده وارد مرحله پیش تولید می‌شود. مقاومت مردم دزفول از سال 1359 تا 1368 خط روایی این مجموعه تلویزیونی است.
این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت تولید سریال جدیدش گفت: همچنان مشغول نگارش"الف دزفول" هستیم و امیدواریم در دو ماه آینده بتوانیم وارد مرحله پیش‌تولید شویم.
او همچنین درباره وضعیت اکران فیلم "آبجی" نیز بیان کرد: قرار است این فیلم در فصل پاییز در گروه هنر و تجربه اکران شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست. تنها امیدوارم فیلم پس از چهار سال بتواند اکران شود.
این کارگردان در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با وضعیت امروز سینما و دیجیتالی شدن، پروانه ویدئویی و پروانه سینمایی معنا و مفهوم گذشته خود را دارد یا خیر، اظهار کرد: به نظر من با شرایطی که الان وجود دارد معمولاً بدون ذکر نام این اتفاق می‌افتد و شاید بد نباشد که دست‌اندازها کمتر شود و دوستان شورای صدور پروانه اجازه دهند فیلمساز کارش را بکند و بعد درباره نوع آن تصمیم بگیرند. عملاً این اتفاق در سینمای ایران می‌افتاد و حذف پروانه ویدئویی و سینمایی خیلی بهتر است، چرا که گاهی فیلم‌ها با پروانه ویدئویی تولید می‌شوند، اما در ادامه و در روند اکران تغییر وضعیت داده می‌شود. ضمن این که با توجه به جمع آوری نگاتیو و دیجتالی شدن عملاً این پروانه‌ها با هم ترکیب شده‌اند و دیگر مفهوم مجزایی ندارند. درواقع این تفاوت جدی وجود ندارد و فیلم‌ها چه سینمایی و چه ویدئویی هر دو به شیوه دیجیتالی تولید می‌شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/172351/"الف-دزفول"-همچنان-در-انتظار---مرجان-اشرفی‌زاده--با-حذف-پروانه‌ها-به-تسریع-جریان-فیلمسازی-کمک-می‌شود
بستن   چاپ