آریا بانو
کودکان این دسته از زنان مبتلا به «اوتیسم» می‌شوند
يکشنبه 9 تير 1398 - 23:35:45
آریا بانو -
کودکان این دسته از زنان مبتلا به «اوتیسم» می‌شوند
k ٢.٤
٠
فارس / نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، زنان بارداری که به اندازه کافی ویتامین دی دریافت نمی‌کنند، ممکن است کودکان مبتلا به اوتیسم یا اختلال کم توجهی-بیش فعالی داشته باشند.
در اختلال کم‌توجّهی-بیش‌فعالی، کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است.
در این بررسی بیش از 400 هزار زن مورد بررسی قرار گرفتند و درنهایت مشخص شد، ریسک بروز بیماری‌هایی همچون اوتیسم و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی در نوزادان مادرانی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند، مشهود است.
این پژوهش که توسط محققان دانشگاه گلاسگو صورت گرفته نشان می‌دهد، کاهش دریافت نور خورشید در دوره بارداری به معنی کاهش دریافت ویتامین دی است.
جیل پل، نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید: «ناتوانی‌های یادگیری می‌توانند اثرات عمیق مادامالعمر بر روی کودکان مبتلا به این نوع بیماری‌ها داشته باشد».
محققان تأکید می‌کنند، زنانی که در دوره بارداری به هر دلیلی امکان دریافت ویتامین دی از طریق نور خورشید را ندارند، مؤظف به مصرف ویتامین‌های مکمل دی هستند؛ ویتامین دی نقش پررنگی در تکامل مغز کودک دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/172173/کودکان-این-دسته-از-زنان-مبتلا-به-«اوتیسم»-می‌شوند
بستن   چاپ