آریا بانو
پوستر نمایش "تایم لپس" منتشر شد/ بلژیکی‌ها با "بودن" به عمارت نوفل‌لوشاتو می‌روند/ ثبت نام 1000 اثر در بخش تئاتر دهمین جشنواره بین‌المللی "سیمرغ"/ اجرای نمایش "بدون نسخه" در تماشاخانه سپند
يکشنبه 9 تير 1398 - 16:12:37
آریا بانو - پوستر نمایش "تایم لپس" به نویسندگی امیر نوروزی و کارگردانی صالح علوی زاده با طراحی مریم برادران منتشر شد.


به گزارش هنرآنلاین ، "تایم لپس" به کارگردانی صالح علوی زاده از 5 تیر ماه در تئاتر هامون روی صحنه رفته است و مریم برادران طراحی پوستر این اثر نمایشی را برعهده داشته است و هادی حجازی‌فر تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد.
امین اسفندیار، امیر نوروزی، وحید منتظری،نیما سیاری و پگاه زارعیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به گروه کارگردانی: پگاه زارعیان و آرمین صیاد، مشاور پروژه: پویا سعیدی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، طراح لباس: سارا مژده، طراح صحنه: حامد جلالی، دستیار صحنه: امیرحسین احمدی، موسیقی: پویا نوروزی، طراح گرافیک: مریم برادران، موشن و تیزر: محمدرضا نوحی، عکاس: کیارش مسیبی و هماهنگی: شادی خواجه اشاره کرد.
نمایش "تایم لپس" تا نهم مرداد ماه سال جاری در تماشاخانه هامون روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند..
بلژیکی‌ها با "بودن" به عمارت نوفل‌لوشاتو می‌روند
کمپانی "گریپ" بلژیک با همکاری عمارت نوفل‌لوشاتو، پرفورمنس بودن (Being) را در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌برد.
پرفورمنس "بودن" (Being) با کارگردانی "بارا زیگفوس دوتیر" از ایسلند و بازی دو بازیگر ایرانی در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌رود و پس از اجرای تهران، در شهرهای رشت و شیراز هم اجرا می‌شود.
"بودن" پرفورمنسی معاصر از کمپانی گریپ (کشور بلژیک) است که به دعوت تماشاخانه دا به ایران آمده و تیر و مرداد در ایران روی صحنه خواهد رفت. پرفورمنسی بر پایه‌ حرکت با تمرکز بر حضور دو فرد بر روی صحنه که به مساله شکل‌گیری مکالمه میان انسان‌ها و به اشتراک‌گذاری فضا به منظور اکتشاف درباره آن می‌پردازد؛ پرفورمنسی با دغدغه اینکه چگونه می‌توان با وجود تفاوت‌ها و تشابهات فرهنگی با یکدیگر ارتباط برقرار کرد.
معصومه جلالیه و علیرضا میرمحمدی دو بازیگر پرفورمنس "بودن" و هانی حسینی مدیر هنری آن در ایران هستند که روزهای 16، 17 و 18 تیر ساعت 17:30 و با مدت زمان 50 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.
این اثر در تهران با همکاری و مشارکت عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا شده و در کنار آن، کارگاه آموزشی دو روزه‌ای هم توسط خانم بارا زیگفوس دوتیر برگزار می‌شود. جزئیات دقیق زمان برگزاری و نحوه ثبت‌نام این کارگاه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سایر عوامل اجرایی "بودن" عبارتند از: طراح و کارگردان: بارا زیگفوس دوتیر، دراماتورژ: سارا وندریک، بازیگران(اجراگران): معصومه جلالیه، علیرضا میرمحمدی، مدیر تولید: کلارچه اورلمنس، مدیر هنری (ایران): هانی حسینی، موزیک: آیوند لونینگ، لباس: آندرا کرانزلین، طراح نور: جان فدینگر، تکنسین اجرا: ماری وندکاستیل، هانی حسینی و آرمان مقدم، روابط عمومی، محتوا و تبلیغات: معین قوی و ندا نوتاش (تیم روابط بین‌الملل خانه نمایش دا)، دعوت‌کننده: خانه نمایش دا و تولید: کمپانی گریپ بلژیک.
ثبت نام 1000 اثر در بخش تئاتر دهمین جشنواره بین‌المللی "سیمرغ"
از میان 44000 اثر رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی "سیمرغ" و مشارکت 13700 نفری شرکت‌کنندگان، 1000 اثر در بخش تئاتر برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده‌اند.
در رشته های نمایشنامه‌نویسی 200 اثر، نمایشنامه‌خوانی 100 اثر، تئاتر صحنه‌ای 187 اثر، تئاتر خیابانی 64 اثر، استندآپ کمدی 161 اثر، مجری‌گری 216 اثر و تحقیق و پژوهش 72 عنوان اثر در بخش تئاتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان بخش‌های آزاد ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت در تمام رشته‌های تئاتر شامل تئاتر ‌صحنه‌ای و خیابانی‌، نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه نویسی، استندآپ کمدی و اجرا (مجری گری) آثار خود را به ثبت رسانده‌اند.
در بخش فرهنگِ سلامت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور شرکت‌کنندگان تنها در رشته‌های تئاتر صحنه‌ و خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و استندآپ کمدی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
همچنین علاقمندان و شرکت‌کنندگان در بخش آزاد ویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پزشکی کشور تنها در رشته "نمایشنامه‌نویسی" از بخش تئاتر شرکت و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.
گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی "سیمرغ" با شعار "سالم زیستن، هنر است" در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، تابستان سال جاری در شهر تهران برگزار خواهد شد.
اجرای نمایش "بدون نسخه" در تماشاخانه سپند
"بدون نسخه" به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین کنزق از امروز (یکشنبه نهم تیر) اجرای خود را در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود.
محمدرضا منصور و حمیدرضا کمال‌پور دو بازیگر "بدون نسخه" هستند.
"بدون نسخه" روایتی غیر واقعی از دو جوان است که خسته از شرایط اجتماعی خود با قرص خودکشی می‌کنند...
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: غزاله مقدس‌زاده، گروه کارگردانی: ندا تسلیمیان، مهلا لرزمانی، مدیر پروژه: فرشاد حبیبی، مجری طرح: محمد حیدری ورجانی، مهدی غلامی، مدیر تولید: سعید زارع محمدی با همکاری گروه کندو، طراح لباس: مهرنوش ترحمی، طراح صحنه: امیرحسین کنزق، طراح نور: امیر ترحمی، مجری نور: علیرضا ترحمی، مجری صدا: مجتبی حسنی، مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی.
"بدون نسخه" از 9 تا 25 تیر هر شب ساعت 18:15 در سالن شماره دوی تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/172116/پوستر-نمایش-"تایم-لپس"-منتشر-شد--بلژیکی‌ها-با-"بودن"-به-عمارت-نوفل‌لوشاتو-می‌روند--ثبت-نام-1000-اثر-در-بخش-تئاتر-دهمین-جشنواره-بین‌المللی-"سیمرغ"--اجرای-نمایش-"بدون-نسخه"-در-تماشاخانه-سپند
بستن   چاپ