آریا بانو
اجرای طرح راهبران شغلی برای پایدارسازی اشتغال مددجویان
يکشنبه 9 تير 1398 - 12:41:29
آریا بانو - مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای طرح راهبران شغلی برای پایدارسازی اشتغال مددجویان تحت حمایت خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شیران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت است، گفت: طرح راهبران شغلی یکی از طرح‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد است که به منظور توانمند سازی مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود.
وی به تشریح این طرح پرداخت و بیان کرد: هدف ازاجرای طرح راهبران شغلی بهره گیری از ظرفیت، تجارب، توان علمی، وعملی کارآفرینان، نخبگان، مراکز اقتصادی پویا و پارک‌های فناوری در رشته‌های مختلف اعم از تولید، خدمات، صنعتی، کشاورزی و دامپروری برای ایجاد اشتغال ثابت مددجویان تحت حمایت است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در این طرح، راهبر با ارائه طرح اقتصادی متناسب با امکانات و برنامه‌های کمیته امداد در قالب تفاهم نامه همکاری و با ارائه آموزش‌های مناسب و کمک به تجهیز، راه اندازی، شناسایی فرصت‌ها و بازار متناسب با نوع تولید و خدمات در یک بازه زمانی یک ساله مددجوی را به شغلی با ثبات و پایدار می‌رساند.
شیران تصریح کرد: کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون با بررسی شرایط مجموعه‌ها و مراکزی از جمله صنایع فرش (قالی بافی) صنایع دستی، تولید و محتوا و ساخت کلیپ، پرورش بوقلمون برنز، نگهداری مرغ‌های تخم گذار و آموزش کارآفرینی برای اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت گام‌های مؤثری برداشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در طرح راهبران شغلی سرمایه راه‌اندازی یک شغل توسط کمیته امداد در قالب وام در اختیار مددجو قرار می‌گیرد که راهبران شغلی آموزش، نظارت، راهبری و بازاریابی را انجام می‌دهد.
شیران تاکید کرد: یک هئیت 10 نفره متشکل از کارآفرینان برتر و اساتید دانشگاهی در رشته‌های کارآفرینی تخصص دارند که به عنوان هیأت شناسایی، ارزیابی، هدایت و نظارت بر راهبران شغلی، فعالیت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 50 درصد اشتغال مددجویان توسط راهبران شغلی انجام می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/172081/اجرای-طرح-راهبران-شغلی-برای-پایدارسازی-اشتغال-مددجویان
بستن   چاپ