آریا بانو
خبر خوش به زنان بارداری که حالت تهوع دارند
چهارشنبه 5 تير 1398 - 17:55:34
آریا بانو -
خبر خوش به زنان بارداری که حالت تهوع دارند
١١٥
٠
نمناک / بارداری می تواند یک زمان شگفت انگیز و فوق العاده، اما بسیار چالش برانگیز باشد و بیماری صبحگاهی یکی از جنبه های ناخوشایند آن است. اگر چه این بیماری و ضعیف شدن بسیار آزار دهنده است، اما خبر خوبی که برای شما داریم این است که در یک مطالعه نشان داد هورمون هایی که موجب بیماری صبحگاهی می شوند، همانند آنهایی هستند که باعث رشد و تقویت عملکرد مغز کودکان و باهوش شدن خواهند شد و محققان دریافته اند زنان بارداری که از تهوع رنج می برند، احتمال بیشتری برای داشتن فرزندان باهوش دارند.
تهوع بارداری نشانه چیست؟
تحقیقات منتشر شده در مجله ای نشان داد تهوعی که در دوران بارداری رخ می دهد، نشانه ای عالی از IQ بالا در کودکان است. علاوه بر این، هر چه شدت تهوع بیشتر استبیشتر هوش پیش بینی شده در کودکان نیز بیشتر خواهد بود.
این مطالعه شامل 121 زن باردار بین سال های 1998 و 2003 و سطح IQ کودکان در سن 3 تا 7 سالگی بود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
مطالعات دیگر، که در مجله پزشکی داخلی نیز منتشر شده است، نشان داده است که بیماری صبحگاهی در دوران بارداری نشانه خوبی است، زیرا میزان سقط جنین را کاهش می دهد.
به عبارت دیگر، بیماری صبحگاهی یک عملکرد محافظتی دارد، به این معنی است که سطح هورمون برای حفظ حاملگی به اندازه کافی بالا می باشد. اما این اولین بار است که نشان داده شده است که حالت تهوع نشان دهنده کودک باهوش تر است.
رشد و توسعه نورون در حداکثر قدرت
بیماری صبحگاهی در همه جا خوشایند نیست، اما دانستن مزایای آن، نگاه ما را متفاوت می کند.کودکانی که مادران آنها مبتلا به بیماری صبحگاهی بوده اند، در آزمون های IQ بالاتر از کسانی بودند که مادران در حین بارداری از حالت تهوع رنج نبردند.
نکته این است که افزایش گونادوتروپین کوریونی انسانی (GCH) ، محیط ایده آل برای جفت و ایجاد پیشرفت عضلانی در کودکان را ایجاد می کند.
همه چیز می گذرد
این مطالعه زنانی را که از بیماری صبحگاهی بین هفته اول تا جایی بین 14-16 هفته رنج می برند، تشویق می کند اگر چه بد از آن دچار مجموعه بعدی علائم حاملگی مانند خواب آلودگی، خستگی و تورم قرار می گیرید، اما دانستن این که تهوع چنین کارآمدهایی برای کودکانتان خواهد داشت، گذراندن این دوره را برایتان آسان تر می کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171658/خبر-خوش-به-زنان-بارداری-که-حالت-تهوع-دارند
بستن   چاپ