آریا بانو
امضای تفاهم‌نامه بین صندوق اعتباری هنر و صندوق کارآفرینی امید / وزیر ارشاد: زمینه اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور فراهم می‌شود
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:46:21
آریا بانو - بر اساس این تفاهم‌نامه با ایجاد کسب‌وکارهای فرهنگی، زمینه اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم می‌شود.


به گزارش هنرآنلاین ، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین صندوق اعتباری هنر و صندوق کارآفرینی امید با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی سخنگوی دولت و تعداد دیگری از مقامات دولتی برگزار شد.
صالحی در این مراسم با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری گفت: یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم حمایت از تولیدات و آثار فرهنگی و خلاق ایرانی است و تاکنون تلاش شده است گام‌های خوبی برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر برداشته شود.
وزیر ارشاد افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور فراهم می‌شود.
سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم گفت: با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر، کاهش موانع و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار فرهنگی و هنری، صندوق اعتباری هنر در دور جدید همکاری با صندوق کارآفرینی امید سعی در کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر و تحقق شعار تولید رونق ملی را دارد.
او اظهار داشت: در پی همکاری مؤثر دو صندوق کارآفرینی امید و صندوق اعتباری هنر در زمینه رونق بخشیدن به تولیدات فرهنگی و هنری که از اواخر سال 96 آغاز شده بود، مبلغ 90 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی ارزان‌قیمت در اختیار کارآفرینان فرهنگی و هنری قرار گرفت. امروز با حمایت دولت تدبیر و امید گامی مؤثر در تحقق شعار سال "رونق تولید" برداشته شد و خط اعتباری 500 میلیارد ریالی با هدف توسعه کارآفرینی در این بخش محقق شد.
سیدزاده اظهار داشت: طی سفرهای حمایتی ما با هنرمندانی روبه‌رو شدیم که استعداد بسیار خوبی دارند. همچنین هر سال تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های مختلف هنری از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند. کشور ما از نظر نیروی انسانی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که امیدواریم با ایجاد کسب‌وکارهای فرهنگی زمینه اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم شود.
سیدزاده در پایان سخنان خود گفت: امید است در سال جاری و بر اساس این تفاهم‌نامه با ایجاد کسب‌وکارهای فرهنگی زمینه اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم شود.
محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارتی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری، محسن جوادی معاون فرهنگی، علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، مرتضی کاظمی مشاور وزیر، علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر در امور برنامه‌ریزی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی، نیکنام حسین‌پور مدیرعامل خانه کتاب، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و... از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171595/امضای-تفاهم‌نامه-بین-صندوق-اعتباری-هنر-و-صندوق-کارآفرینی-امید---وزیر-ارشاد--زمینه-اشتغال-فعالان-حوزه-فرهنگ-و-هنر-کشور-فراهم-می‌شود
بستن   چاپ