آریا بانو
ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف!
چهارشنبه 5 تیر 1398 - 1:35:13 PM
آریا بانو -
ملاک‌های عجیب زیبایی زنان در کشور‌های مختلف!
٠
٠
خراسان / بسته به کشوری که یک فرد در آن زندگی می‌کند، ایده آل‌هایی که زیبایی واقعی را تشکیل می‌دهند، می‌توانند بسیار متفاوت باشند. در واقع زیبایی در چشم دیگران نمایان می‌شود اما جنبه مثبت و جالب قضیه این است که چیز‌هایی که ما ممکن است در وجود خود نقص ببینیم، ممکن است در جایی دیگر از شاخص های زیبایی و جذابیت محسوب شود!
ژاپن | دندان‌های کج
در کشور‌های غربی، دندان‌های صاف و یکدست ملاکی برای یک لبخند عالی است و خیلی‌ها نمی‌توانند تصوری غیر از این را در ذهن خود داشته باشند. با این حال در ژاپن، چیز‌هایی بر خلاف جا‌های دیگر وجود دارد. در این کشور اوج زیبایی و جذابیت "Yaeba" یا دندان‌های کج است و این عقیده وجود دارد که افرادی با این ویژگی نازتر و خواستنی‌تر هستند!
گینه نو| خراش و برآمدگی پوست
ساکنان کشور گینه نو و چندین کشور آفریقایی دیگر، همچنان بدن‌هایشان را با الگو‌های فراوانی از بریدگی‌های هنری تزیین می‌کنند. این زخم‌ها برای زنان از نشانه‌های زیبایی و جذابیت در نظر گرفته می‌شود. در دنیای پیشرفته و توسعه یافته امروز هنوز هم افراد بسیار زیادی هستند که این زخم‌ها را نشانه‌ زیبایی می‌دانند!
کره جنوبی | صورت قلبی شکل
در کره‌جنوبی، جراحی پلاستیک نه تنها همه گیر و به شدت رواج دارد بلکه عملی کاملا طبیعی در نظر گرفته می‌شود. در این کشور داشتن صورتی قلبی شکل از ملاک‌های ویژه زیبایی و جذابیت است. برای به دست آوردن چنین صورتی، بسیاری از کره ای‌ها حاضر هستند عمل‌های پیچیده زیبایی فراوانی را تحمل کنند. در بسیاری از مواقع استخوان‌های فک از سه جا شکسته می‌شود و قسمت مرکزی خارج و دو بخش کناری با هم ترکیب می‌شوند تا چانه‌ای دلخواه فرد ایجاد شود. بعد از این گونه عمل ها، فرد تا مدت‌ها نمی‌تواند از غذا‌های جامد استفاده کند.
موریتانی| اضافه وزن
زنان موریتانی اگر چاق نباشند و چربی‌های زیادی در قسمت شکم‌شان نداشته باشند، هیچ شانسی برای جذب نگاه مردان و ازدواج نخواهند داشت! برای اطمینان از این‌که دختران به ابعاد و اندازه مورد قبول برسند، والدین، آن‌ها را به مکان‌های خاصی می‌فرستند، جایی که می‌توانند تا 16هزار کالری در روز (طبیعی=1500) غذا بخورند. متاسفانه به دلیل این رسم و سنت، بسیاری از دختران به مشکلاتی از جمله چربی خون و دیابت گرفتار می‌شوند.
چین و تایلند |پوست رنگ پریده
در بسیاری از مناطق شرق آسیا، پوست رنگ پریده به عنوان یکی از شاخص های طلایی زیبایی در نظر گرفته می‌شود. اگر در این کشور‌ها به فروشگاهی برای خرید کرم‌های صورت بروید، بعید است کرمی بیابید که در آن سفیدکننده وجود نداشته باشد. این مورد حتی برای محصولات مردانه نیز صدق می‌کند. بسیاری از چینی‌ها در سواحل این کشور از ماسک‌های مخصوصی استفاده می‌کنند تا پوست آن‌ها از آثار نور خورشید در امان بماند. افزون بر این زنان چینی و تایلندی به دلیل این که غربی‌ها پوست خود را برنزه می‌کنند، آن‌ها را دیوانه می‌دانند.
آفریقا| پیشانی بلند
مهم‌ترین ویژگی برای یک زن در قبیله "فولا" در آفریقا داشتن پیشانی بلند است. به همین دلیل است که تعدادی از زنان قسمت جلویی مو‌های خود را می‌تراشند تا به نظر برسد که دارای پیشانی بلندی هستند. سنتی مشابه در میان زنان اروپایی در قرون وسطی وجود داشت که زنان مو‌های سر خود را تا قسمت میانی می‌تراشیدند.
برمه | گردن بلند
منطقه‌ای در قسمت‌های شرقی برمه "سرزمین زنان زرافه‌ای" نامیده می‌شود. این نام به مردمان "کایان" که در آن جا زندگی می‌کنند، برمی‌گردد که زنان اطراف گردن‌شان حلقه‌های برنجی قرار می‌دهند. مردمان این منطقه بر این عقیده اند که هرچه گردن یک فرد بلندتر باشد، آن فرد زیباتر به نظر می‌رسد. مطابق با افسانه‌ها، این حلقه‌ها زنان را از حمله ببر‌ها محافظت می‌کرده است، اگر چه در واقعیت آن‌ها روشی برای بیان هویت قبیله‌ای مردمان کایان هستند.
اتیوپی| لب‌های کشیده و پوست قرمز
در قبیله «مرسی» در اتیوپی، دختران یاد می‌گیرند که به وسیله صفحه‌هایی گرد، پوست لب پایینی خود را بکشند. هر چه این صفحه بزرگ تر باشد، جایگاه اجتماعی آن دختر بالاتر می‌رود و هدایای بیشتری را قبل از ازدواج دریافت می‌کند. حرکتی مشابه نیز در میان قبیله "سوری" یافت می‌شود. آن‌ها قبیله‌ کوچک آفریقایی هستند که در منطقه‌ای در جنوب غربی اتیوپی نزدیک مرز سودان و یکی از چندین قبیله‌ای هستند که در دره‌ حاصلخیز "امو" زندگی می‌کنند و جمعیت آن‌ها حدود 20 هزار نفر است.
تاجیکستان |ابرو‌های پیوسته
در برخی از مناطق تاجیکستان، موی بین ابرو‌ها به عنوان نشانه زیبایی محسوب می‌شود. اگر دختری به صورت طبیعی این مو‌ها را نداشته باشد، با استفاده از لوازم آرایشی این مو‌ها را ایجاد می‌کند. مردم محلی بر این باورند که ابرو‌های پیوسته برای یک فرد خوش شانسی به همراه خواهد داشت

http://www.banounews.ir/fa/News/171583/ملاک‌های-عجیب-زیبایی-زنان-در-کشور‌های-مختلف!
بستن   چاپ