آریا بانو
دکوراسیون‌های شیک برای خانه‌های کوچک
دوشنبه 3 تير 1398 - 09:24:40
آریا بانو -
دکوراسیون‌های شیک برای خانه‌های کوچک
٤٥
٠
خراسان / اگر شما هم جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که با مشکل کمبود فضا در خانه خود مواجه‌اید ولی آرزوی داشتن خانه‌ای شیک، ذهن شما را مشغول کرده است و در عین حال از تجمل و اغراق بیزارید، اصلا نگران نباشید، همیشه راهی وجود دارد. سبک مینیمالیسم یا کمینه‌گرایی در شلوغی‌های عصر حاضر طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. در این طراحی تاکید روی استفاده از فضای بهینه منزل است در نتیجه برای خانه‌های کوچک شما خانم‌های باسلیقه، این سبک گزینه درخشانی خواهد بود.
زیبایی در سادگی است
سادگی و دوری از هرگونه پیچیدگی پایه اصلی سبک مینیمالیسم است پس اگر شما هم به دنبال سادگی و آرامش هستید و شلوغی فضا اذیت‌تان می‌کند، این سبک مخصوص شماست. سادگی و نظم دو اصل مهم برای چیدمان فضاهایی با متراژ کم به شمار می‌رود. بی‌شک خانه‌ای همیشه مرتب، خانه محبوب همه بانوان ایرانی است.
دور وسایل اضافه را خط بکشید
خانم‌های خانه اگر شما هم در زمان خانه‌تکانی با تعداد زیادی وسایل اضافه مواجه شده‌اید و کلافه از این که جایی برای آن‌ها ندارید، سبک مینیمالیسم این نوید را به شما می‌دهد که هیچ چیز اضافه‌ای در خانه شما وجود نخواهد داشت.
با رنگ سفید آشتی کنید
برای این‌که خانه‌تان بزرگ‌تر به چشم بیاید و کمبود فضا برای اهالی خانه آزار دهنده نباشد، مهم‌ترین نکته دوری از اضافه‌گویی و پیروی از سادگی است. مطمئنا استفاده بیش از سه رنگ در خانه، محیط را شلوغ و فضا را کوچک‌تر جلوه خواهد داد. در مقابل رنگ سفید به دلیل وسعت دیدی که ایجاد می‌کند فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد. پس رنگ‌های اضافه را حذف و با رنگ سفید آشتی کنید.
به نورپردازی لبخند بزنید
برای داشتن خانه‌ای شیک و باوقار، با دنیای رنگی رنگی خداحافظی کنید و در خانه خود میزبان رنگ‌های خنثی در کنار درخشش رنگ سفید باشید. ترکیب دو رنگ سیاه و سفید با چاشنی خاکستری القاگر حس قدرت و شخصیت در نهایت سادگی خواهد بود. استفاده از چوب هم برای میزهای جلو مبلی یا شلف‌های دیواری انتخابی هوشمندانه است چراکه چوب به عنوان عنصری طبیعی و انرژی بخش، تاثیر مثبتی در ایجاد فضایی متعادل خواهد داشت. فضاهای کم نور کوچک‌تر دیده می‌شوند پس اگر خوش شانس بوده‌اید و نورگیری‌های خانه شما به اندازه است که خوشا به حال شما اما در غیر این صورت از نورهای مصنوعی غافل نشوید.
لحظاتی آرام با مبلمانی راحت
استفاده از مبلمان ساده و مدرن طبق اصول مینیمالیسم، برای بهره‌مندی بهینه از فضای خانه نکته مهمی است. یکی از بهترین گزینه‌ها، مبلمان ال شکل و تک رنگ است پس قید مبلمان استیل و کلاسیک را بزنید. دور فرش‌ها و قالیچه‌های پر نقش و رنگ و میزهای چندضلعی هم خط قرمز بکشید. کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و رنگی اشتباه‌ترین انتخاب است اما کف پوش‌های با رنگ روشن و خنثی به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند. بانوان خوش ذوق شک نکنید خانه مینیمال شما به جای این‌که دارایی‌هایتان را به رخ بکشد با سادگی و زیبایی‌اش افراد را مجذوب خود خواهد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/171264/دکوراسیون‌های-شیک-برای-خانه‌های-کوچک
بستن   چاپ