آریا بانو
به خاطر اذیت های شوهرم غذا نخوردم و 11 کیلو لاغر شدم!
دوشنبه 3 تير 1398 - 09:24:18
آریا بانو -
به خاطر اذیت های شوهرم غذا نخوردم و 11 کیلو لاغر شدم!
٢٨
٠
خراسان / زنی 62 ساله هستم، حدود 33 سال است که ازدواج کردم و سه پسر دارم. من و شوهرم هر دو کارمند بودیم، من از کار استعفا کردم و او سال 81 از اداره اخراج شد. مبتلا به فلج اطفال است. سال 82 به ناچار دوباره مشغول به کار و مربی رانندگی شدم که در این خیابان‌ها با این رانندگی‌های بد کاری بسیار سخت است. این روزها اختلاف‌مان شدیدشده به طوری‌که پرده حیا از بین مان‌ رفته است و به من می‌گوید 30 میلیون بده تا طلاقت بدهم! خیلی اذیت می‌شوم و اعتصاب غذا کرده‌ام. در مدت پنج ماه 11 کیلو لاغر شدم. شوهرم به جز لباس تنش هیچ دارایی ندارد، فقط زبان زهرآلود دارد.
ارتباط یک تعامل دو طرفه است یعنی هیچ‌گاه آن‌چه در یک رابطه ایجاد می‌شود، به طور کامل دست پخت یکی از دو طرف نیست. همواره هر دو طرف یک رابطه، سهمی در آن‌چه حاصل شده، دارند. به خصوص زمانی‌که یک رابطه از طول عمر بیشتری برخوردار است.
خودتان را سرزنش نکنید اما ...
گاه حتی افراد با نادیده انگاشتن و اهمیت ندادن به اتفاقات نادرستی که در یک رابطه می‌افتد، سهم خود را ایفا می‌کنند. برای مثال اگر مدت زمانی طولانی به فردی اجازه دهید به شما بی‌احترامی کند، وقتی در نهایت، این بی احترامی را به اوج می‌رساند، نمی‌توانید منکر سهم خود در وضعیت پیش آمده شوید. بنابراین بهتر است مسئولیت خود را در ایجاد شرایط پیش آمده بپذیرید. این موضوع به معنای سرزنش کردن خودتان نیست، تنها تلاش کنید دیدی واقع بینانه به عوامل ایجاد کننده شرایط فعلی به دست آورید و با شناسایی سهم خود و عواملی که
می توانید شخصا با حذف آن در اوضاع تغییری حاصل کنید، در بهبود اوضاع نقش ایفا کنید.
اعتصاب غذا، مشکلی را حل نمی‌کند
اشاره کرده بودید که اختلافات‌تان شدت گرفته است. آیا دلیل خاصی برای این موضوع وجود دارد؟ در صورتی‌که پاسخ روشن است، سعی کنید بر سر اختلاف نظرهای پیش آمده مذاکره کنید. راه‌حلی برای مسائل پیش آمده از طریق گفت‌وگو پیدا کنید ولی یک گفت‌وگوی مبتنی بر اصول مذاکره صحیح. در صورتی‌که به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید از فرزندانتان بخواهید در این مسئله به عنوان شاهدانی بی طرف حضور یابند و نظر خود را اعلام کنند. بدون شک اعتصاب غذا و صدمه زدن به خودتان نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه با ایجاد فرسایش روان شناختی در شما، منجر می‌شود توانایی فکر و عمل کردن صحیح را هم از دست بدهید.سعی کنید به لحاظ روانی و فیزیکی خود را در شرایط مناسب‌تری قرار دهید. در نهایت در صورتی‌که نتوانستید مشکل را شخصا حل کنید، حتما از یک زوج درمانگر ماهر کمک بگیرید. می‌توانید در ابتدا نیز به تنهایی به متخصص مراجعه کنید. درست است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانید اما مطمئن باشید که می‌توانید، شرایط زندگی‌تان را بهبود ببخشید.
نویسنده : تینا امیری | روان‌شناس بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/171262/به-خاطر-اذیت-های-شوهرم-غذا-نخوردم-و-11-کیلو-لاغر-شدم!
بستن   چاپ