آریا بانو
دعوت از بانوان کشور برای شرکت در طرح «ملی کنترل فشار خون»
يکشنبه 2 تير 1398 - 08:57:19
آریا بانو -
دعوت از بانوان کشور برای شرکت در طرح «ملی کنترل فشار خون»
٤٧٢
١
مهر / به منظور تاثیر سلامت زنان بر سلامت خانواده، معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور از بانوان ایرانی تقاضا شرکت در طرح «ملی کنترل فشار خون» را کرد.
طرح ملی کنترل فشار خون با شعار «فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرحله اجرا درآمده است. در این پویش که 1000 بیمارستان و 2500 ایستگاه موقت در انجام آن مشارکت دارند پس از انجام غربالگری در مرحله نخست، افراد دچار مشکل فشار خون شناسایی شده و نهایتاً در سه سطح تحت درمان قرار خواهند گرفت.
ارائه خدمات در این طرح از اندازه گیری فشار خون تا ارجاع به پزشک (در صورت نیاز به درمان) رایگان است و اطلاعات افراد در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت خواهد شد و این افراد پیام های مرتبط را از طریق تلفن همراه خود دریافت خواهند کرد. در همین راستا سامانه ملی خود اظهاری کنترل فشار خون با آدرس www.salamat.gov.ir نیز راه اندازی شده است و با توجه به میزان شیوع فشار خون بالا در بین زنان ایران بر اساس رتبه بندی های موجود، مشارکت عموم به ویژه بانوان در این طرح ضروری به نظر می رسد.
ذکر این نکته ضروریست که وضعیت سلامت زنان تأثیر به سزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه دارد و مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا با توجه به عوارض و پیامدهای سوء آن، سلامت زن، خانواده و در مقیاس بالاتر، سلامت جامعه را به لحاظ جسمی و روحی متاثر خواهد ساخت.
در جهت حمایت از سلامت زنان و همچنین پشتیبانی ازاین طرح، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن حمایت و ترویج این پویش طی روزهای دوشنبه 21 و سه شنبه 22 خرداد ماه پذیرای پایگاه کنترل فشار خون برای کارکنان معاونت و نیز کارکنان معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بوده است.
این پویش تا 15 تیرماه در سراسر کشور اجرا می شود. معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از همه هموطنان به ویژه زنان تقاضا دارد با شرکت در آن به سلامت خود، خانواده و جامعه کمک کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171061/دعوت-از-بانوان-کشور-برای-شرکت-در-طرح-«ملی-کنترل-فشار-خون»
بستن   چاپ