آریا بانو
نکات مهم آرایش داماد مخصوص روز عروسی
يکشنبه 2 تير 1398 - 08:56:41
آریا بانو -
نکات مهم آرایش داماد مخصوص روز عروسی
k ١.١
٣
نمناک / حتما در گذشته در مراسم عروسی دامادهایی را دیده اید که پوستشان بر اثر عرق برق می زند و یا بعد از اصلاح به علت سبز رنگ بودن جای ریش صورتشان دو رنگ به نظر می رسد و یا زیر چشمشان کبود و پف کرده به نظر می آید . به همین علت برخی از آقایان جوان و خوش تیپ به این فکر افتاده اند که در آراستگی و زیبایی و خوش لباسی چیزی کم از عروس خانم نداشته باشند.آرایش داماد
امروزه در برخی از آرایشگاههای خدمات مخصوصی با تبعیت از جدید ترین متدها و مدل های پیرایش مردان برای مراسم ازدواج ارائه می شود . هدف از این خدمات روشن تر شدن رنگ پوست ، کاهش چین و چروک و زیباتر شدن ظاهر است . در این بخش به خدمات آرایشی و پیرایشی که برای داماد ها در آرایشگاه ها ارائه می شود ، می پردازیم.
آرایش داماد برای عروسی چگونه باید باشد ؟
آرایش آقایان برای جشن ازدواج, مانند آرایش بانوان نیست بلکه بسیار بیرنگ است طوری که کسی متوجه آن نمی شود . این آرایش فقط برای یکدست کردن رنگ های صورت و همرنگ کردن و گودی و سیاهی زیر چشم با سایر نواحی پوست بکار می رود . این آرایش در واقع یک نوع گریم است.
گریم صورت داماد به این دلیل انجام می شود که در آتلیه زمان عکس گرفتن ، صورت داماد هماهنگ تر با صورت عروس به نظر برسد زیرا زیر نور فلاش های دوربین های عکاسی همه خطوط و لکه ها ی صورت مشخص تر به نظر می رسد بنابراین گریم کردن صورت سبب می شود که صورت عروس و داماد یکدست به نظر برسد.
برخی از آقایان به این علت که فکر می کنند با زدن کرم صورتشان چرب تر و براق تر به نظر می رسد با آرایش مخالفند اما این دسته از آقایان باید بدانند ، مواد آرایشی که برای آقایان استفاده می شود مرطوب کننده هستند و موادی براق و یا چرب نیست و این آرایش به هیچ وجه به چشم نمی آید و کسی متوجه تغییر صورت آقایان نخواهد شد.
چگونه داماد خوشتیپی باشیم؟
طریقه انجام گریم برای داماد
1. آرایش آقایان,نیز مانند خانم ها ابتدا از یک پاک کننده مناسب برای پاک کردن آلودگی های سطح پوست استفاده می کنند.
2. سپس روی پوستشان تونیک و مرطوب کننده می مالند. این محصولات (پاک کننده, تونیک و مرطوب کننده ) باید از نوعی باشد که برای آقایان طراحی و ساخت شده است.
3. در این مرحله برای یکنواخت کردن رنگ پوست آقایان از کرم پودر استفاده می شود اما نباید کرم پودر و پودر هایی استفاده شده برای آقایان چرب و براق باشد.
4. کرمی مخصوص را برای پوشاندن جای سبز ریش و یکنواخت و یکدست کردن صورت استفاده می کنند. این کرم مخصوص پوشاندن جای ریش است.
5. در آخرین مرحله ، آرایشی ترمیمی انجام می شود یعنی به وسیله ارایش با سایه و روشن انحناهای نامناسب صورت, اصلاح می شود زاویه های بینی و چانه و فک بیشتر نمایان می گردد و ابروها و چشم به صورتی کشیده می شوند که به نظر نمی آیند.
6. این مرحله مخصوص آقایانی که پوست لبهایشان خشک و پوسته پوسته است . با یک مسواک بچه پوست های مرده را برمی دارند و سپس روی پوست لب ، مرطوب کننده و یا وازلین می زنند.
مراحل آرایش و گریم داماد برای عروسی
نقش ابروها در آرایش داماد
ابروها در زیبایی صورت نقش مهمی دارند زیرا مکمل زیبایی چشم ها هستند؛ برخی از داماد ها تمایل به برداشتن ابرو دارند زیرا بر این باورند که ابروهای نامرتب سبب می شود که اخمو یا خسته به نظر برسند. اما بعضی از آقایان، تمایل دارند ابروها دست نخورده باقی بمانند، و بر این باورند که دست زدن به ابروها ابهت مردانه را از بین می برد.
پس برداشتن ابرو سلیقه ای است و آرایشگرها معمولا ابروها را به مقدار کم برداشته وبیشتر با کوتاه کردن ابرو را مرتب می کنند اما در کل این تغییر در چهره ی داماد چندان خوشایند نیست و با کوتاه شدن موهای بلند ابرو توسط قیچی زیبایی مورد نظر بدست می آید مگر در شرایطی که وضعیت غالب باشد .
پاکسازی منافذ عمیق پوست آقایان
محصولات بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارد. این محصولات برای آقایان شامل استفاده از نرم کننده ها بطور مرتب، پاکسازی روزانه و ماسک پاکسازی گاه به گاه می شود .
پاک سازی پوست با محصولات و پاک کننده های نا مناسب و نا مرغوب مانند مواد صابونی و شامپو بدن و ، سبب ایجاد آسیب های پوستی مانند خشکی بیش از اندازه و از دست رفتن آب پوست، تغییر PH و اسیدیته پوست، کدر شدن رنگ طبیعی و از دست دادن شادابی واقعی پوست می گردند.
استفاده از پاک کننده های مخصوص، سبب می شود پوست عمیق تر تمیز شود و مواد مناسب به آن برسد. دنیای مد نمناک توصیه می کند که اگر پوست چرب و پر جوش دارید پاک کننده های مخصوصی برای پاکسازی پوست و متعادل کردن چربی پوست و کاهش جوش ها به کار ببرید.
باید بدانید که شستشوی صورت با صابون سبب می شود تا پوست آقایان خشک و پیر به نظر برسد و چین و چروک در آن ها بیشتر شود، از این رو آقایان باید صورتشان را با شوینده هایی با ph مناسب بشویند و همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنند زیرا آفتاب به راحتی در پوست نفوذ کرده و لک ایجاد می کند.
محصولات ویژه آقایان
برخی از شرکت های تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی لوازم و مواد آرایشی ویژه آقایان را هم روانه بازار می کنند. پس بهتر است برای جشن ازدواج به آرایشگاههای مردانه ای مراجعه کنید که از این محصولات استفاده می کنند. هزینه آرایش داماد برای جشن ازدواج متغیر است و کمتر از هزینه آرایش عروس است البته هر چقدر شما وسواس بیشتری به خرج دهید, باید هزینه بیشتری بپردازید.
بهترین مدل مو و آرایش داماد
بهترین مدل مو برای داماد ها در شب جشن ازدواج همان مدل موی قدیمی آنهاست پس بهتر است برای آرایش موهای خود به آرایشگر قدیمی تان مراجعه نمایید و پیش آرایشگر جدید نرویدزیرا ممکن است در این شب مهم زندگی شوکه شوید . آرایشگر قدیمی شما با فرم صورت و سر شما آشناست و موهایتان را می تواند به بهترین نحو ممکن بیاراید.
نکاتی که دامادها باید رعایت کنند:
سالنی را برای آرایش انتخاب نمایید که شما را آرایش نکند زیرا آرایش داماد با لایه ای از کرم پودر اصلا برازنده او نیست بنابراین داماد ها باید به یک گریمور حرفه ای مراجعه نمایند.
بهتر است سالنی که برای آرایش انتخاب می کنید به سالن آرایش عروس و گلفروشی نزدیک باشد تا در وقتتان صرفه جویی شود.
در برخی از سالن ها خدماتی مانند تمیز کردن ناخن نیز ارائه داده می شود در صورت تمایل می توانید این سالن را انتخاب کنید.
استفاده از محصولات نا مرغوب می تواند آسیب های جدی برای پوست به وجود بیاورد به همین دلیل باید از محصولات مناسب با پوست استفاده کرد زیرا آقایان پوستشان دارای منافذ باز استو بیشتر باید به مراقبت های پوستی حساس باشند.
آقایان بهتر است بعد از اصلاح از افترشیو مناسب استفاده کنند و پوست خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب نگه دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171048/نکات-مهم-آرایش-داماد-مخصوص-روز-عروسی
بستن   چاپ