آریا بانو
دو چالش به ثمر رسیدن نقش زنان در توسعه پایدار
یکشنبه 2 تیر 1398 - 8:55:08 AM
ایسنا - زنان
آریا بانو - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: باورهای نادرست در فرهنگ عمومی و قوانین ناکارآمد و ناقص؛ دو چالش اساسی و اصلی در مسیر به ثمر رسیدن نقش زنان در توسعه همه جانبه و پایدار است.

به گزارش ایسنا، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در همایش زن و توسعه که در همدان و با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های مختلف و زنان فرهنگی، کارآفرین و نخبه این استان برگزار شد، گفت: باورهای نادرست در فرهنگ عمومی و قوانین ناکارآمد و ناقص؛ دو چالش اساسی و اصلی در مسیر به ثمر رسیدن نقش زنان در توسعه همه جانبه و پایدار است.
نظری ادامه داد: بر همین اساس ضروری است برای اجرایی شدن نقش زنان گروه‌های مختلف در توسعه جامعه، در راه رفع این دو چالش اساسی، تلاش کنیم.
وی بر ضرورت حمایت از کارآفرینان تأکید کرد و افزود: پیشنهاد می کنم نشستی توسط استاندار همدان با کارآفرینان و فعالان اقتصادی زن برگزار شود تا ضمن آشنایی با مشکلات این گروه، درجهت اتخاذ تدبیر برای گره گشایی از آنها اقدامی عملی صورت گیرد.
این مقام مسئول ضمن تقدیر از توجه استاندار همدان در استفاده از توان مدیریتی جوانان و زنان در این استان، ابراز امیدواری کرد: الگوی اجرا شده استانداری همدان در سایر استان‌ها به دنبال تاکیدات دولت و وزیر کشور؛ شبیه سازی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ گفتنی است استان همدان با دارا بودن 8 معاون فرماندار زن توانست در بحران سیل و پس از آن به عنوان استان معین در توجه به نیازهای زنان و کودکان بسیار موفق عمل نماید.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/171037/دو-چالش-به-ثمر-رسیدن-نقش-زنان-در-توسعه-پایدار
بستن   چاپ