آریا بانو
21 ساله‌ام و به دلیل نگرانی از آینده‌ام خواب و خوراک ندارم!
شنبه 1 تير 1398 - 12:37:34
آریا بانو -
21 ساله‌ام و به دلیل نگرانی از آینده‌ام خواب و خوراک ندارم!
١٩٧
٠
خراسان / به تازگی جشن تولد 21 سالگی‌ام را گرفته‌ام در حالی که تقریبا یک سال از سربازی‌ام مانده است. مشکلات من روحی است، به‌طور مثال کم رویی. این روزها به دلیل داشتن نگرانی شدید از آینده‌ام دچار افسردگی شده‌ام و خواب و خوراک ندارم. در دوران کودکی، شاگرد اول کلاس بودم اما حالا دیپلم ردی هستم.
میزان افسردگی‌تان با شرایطی که از مشکلات‌تان مطرح کردید بالاست و خودتان به تنهایی نمی‌توانید از پس آن برآیید و اگر از روان‌شناس و روان‌پزشک کمک نگیرید، روند درمان‌تان بسیار طولانی خواهد شد. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که این بیماری خود به خود و با گذشت زمان برطرف می‌شود در صورتی که این‌گونه نیست بنابراین از شما می‌خواهم به فکر درمان باشید. با این حال، چند توصیه برای شما دارم.
برنامه ای واقع گرایانه برای خود در نظر بگیرید
تند نروید و از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید. هرکاری را به صورت طبیعی انجام دهید و برنامه‌ای در حد توان خود تنظیم کنید چراکه هر شکست باعث می‌شود تا میزان افسردگی‌تان حادتر شود. همچنین توصیه می‌شود در فعالیت‌های لذت بخش شرکت کنید. خود را با فعالیت‌هایی درگیر کنید که حس خوبی در شما ایجاد می‌کند و باعث ایجاد احساس موفقیت در شما می‌شود.
پیگیر امور مورد علاقه‌تان شوید
فعالیت‌های جسمی مانند ورزش یا شروع یک فعالیت مورد علاقه یا کار پاره وقت، باعث بروز واکنش‌های شیمیایی در بدن شما و بهبود وضع روانی تان می‌شود. منتظر نباشید افسردگی‌تان بهبود یابد و سپس فعالیت‌های جسمی مطرح شده را شروع کنید بلکه هرچه سریع‌تر کارهای‌تان را از سر بگیرید تا اثر آن را در کاهش میزان افسردگی‌تان مشاهده کنید. در پایان توجه داشته باشید که افسردگی را می‌توان با دارو و مشاوره یا هر دو درمان کرد و معمولا درمان افسردگی طی هشت تا 12 هفته باعث بهبودی شما می‌شود. بنابراین زمان را از دست ندهید تا هرچه زودتر بر این مشکل فائق آیید.
نویسنده : نجمه عابدی‌شرق | دانشجوی دکترای تخصصی روان‌شناسی بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/170877/21-ساله‌ام-و-به-دلیل-نگرانی-از-آینده‌ام-خواب-و-خوراک-ندارم!
بستن   چاپ